گزارش اختصاصی الف/ پاکسازی مساحت هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربعی در جنوب غرب و شمال غرب استان الجوف؛ تامین امنیت جاده مهم و راهبردی « البقع - الحزم» در اولویت رزمندگان یمنی + نقشه میدانی    

گروه جهان الف،   3981227117

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای ارتش و رزمندگان جنبش مقاومت انصارالله یمن در دو ماه گذشته پیروزی های گسترده و چشمگیری را در شمال شرق استان صنعاء ( بخش نهم )، غرب استان مارب و جنوب غرب استان الجوف به دست آوردند.

رزمندگان یمنی پس از این دستاوردها و موفقیت های میدانی قابل توجه، عملیات را متوقف نکردند و تمام توان خود را بر ادامه پیشروی ها در جنوب غرب و شمال غرب استان الجوف برای پاکسازی مناطق اشغالی متمرکز کردند.

نیروهای یمنی در گام نخست، عملیات مستمر و جداگانه ای را علیه عناصر مزدور تحت فرمان رژیم سعودی در جنوب غرب استان الجوف ترتیب دادند و پس از درگیری های سنگین و نفس گیر موفق شدند به پیروزی های مهمی دست یابند.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان یمنی پس از چند روز درگیری با نیروهای مزدور رژیم سعودی و دست به دست شدن مناطق در نهایت بخش « الغیل» را در جنوب غرب استان الجوف از اشغال خارج و به کنترل درآوردند.

به گزارش گروه بین الملل الف ، نیروهای یمنی پس از تثبیت مواضع در بخش الغیل، عملیات را در جنوب غرب استان الجوف ادامه دادند و دهها منطقه را به همراه فرودگاه و شهر الحزم ( مرکز استان الجوف ) پاکسازی کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، مناطق «الروض، الجر، الموقعه، الندر، المرازیق» و کوه « راح، قرن شیحاط، رواح و لبنه علیا» نقاط دیگری به شمار می آیند که در بخش « الحزم» به کنترل نیروهای یمنی درآمدند.

در جریان این عملیات، رزمندگان یمنی توانستند بخش « الحزم» را به طور کامل از اشغال نیروهای مزدور سعودی خارج کنند و یک پیروزی مهم و راهبردی را در شمال یمن به ثبت برسانند که در سال های اخیر کم سابقه بود.

از زمان شروع عملیات در جنوب غرب استان الجوف، مساحتی در حدود هزار و 755 کیلومتر مربع از اشغال مزدوران سعودی خارج شده و عملیات با هدف تامین امنیت حومه شرقی بخش « الحزم» و نقاطی از جنوب غرب بخش « خب و الشعف» ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل الف، رزمندگان یمنی پس از پیروزی های گسترده در جنوب غرب استان الجوف، عملیات را در محور شمال غرب استان الجوف ( شمال غرب بخش خب و الشعف) آغاز کردند و موفق شدند مناطق مهمی را به کنترل دربیاورند.

مناطق « المهاشمه، سرحان» به همراه بخش هایی از منطقه « الیتمه» و کوه «سرحان» با مساحتی در حدود 50 کیلومتر مربع نیز در جریان عملیات نیروهای یمنی در شمال غرب بخش « خب و الشعف» از اشغال عناصر مزدور سعودی خارج شدند.

اگر رزمندگان یمنی عملیات را در این محور ( شمال غرب بخش خب و الشعف) با موفقیت به اتمام برسانند، مناطق شمال غرب استان الجوف و جنوب شرق استان صعده و همچنین بخش دیگری از جاده راهبردی « البقع - الحزم» امن تر می شوند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در جریان عملیات در محورهای جنوب غرب و شمال غرب استان الجوف موفق شدند مساحتی در حدود هزار و 800 کیلومتر مربع را پاکسازی کنند و دهها تن از مزدوران سعودی از جمله چندین فرمانده میدانی را کشته و زخمی کنند.

به گزارش گروه بین الملل الف، رزمندگان یمنی در مرحله نخست عملیات در استان الجوف ( محور جنوب غرب و شمال غرب) در تلاش هستند مناطق غربی جاده مهم و راهبردی « البقع - الحزم» را که در استان الجوف واقع شده را به طور کامل امن کنند و در گام بعدی نیز به سمت شمال پیشروی کنند و با پاکسازی شهر البقع و نقاط حومه در شمال شرق استان صعده، امنیت این جاده را به طور کامل تامین کنند و این به معنای باز شدن مسیر از مرکز استان الجوف به سمت مرزهای مشترک عربستان است.