گزارش اختصاصص الف / کارشکنی ها برای برهم زدن آتش بس در شمال غرب سوریه؛ تروریست های مخالف و موافق توافق به جان یکدیگر افتادند + عکس و نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981227004

از شمال غرب سوریه خبر می رسد، توافق به دست آمده میان دولت های روسیه و ترکیه برای برقراری آتش بس و ایجاد منطقه امن همچنان با کارشکنی گروهک های تروریستی مواجه است.

کارشکنی ها برای برهم زدن آتش بس در شمال غرب سوریه؛ تروریست های مخالف و موافق توافق به جان یکدیگر افتادند + عکس و نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، براساس توافق به دست آمده میان مسکو و آنکارا مقرر شده بود که بزرگراه « حلب - لاذقیه» بازگشایی شود اما تروریست ها مستقر در نزدیکی این محور در تلاش هستند مانع از عادی شدن تردد در این بزرگراه شوند.

روز یکشنبه ( بیست و پنج اسفندماه) گروهی مشترک از نظامیان روسیه و ترکیه اولین گشت زنی خود را در بزرگراه « حلب - لاذقیه» براساس توافق آغاز کردند اما با اختلالی که تروریست ها ایجاد کردند این گشت زنی نیمه تمام ماند.

به گفته منابع میدانی، روز یکشنبه شماری از عناصر تروریستی به همراه اعضای خانواده و برخی ساکنان منطقه در حومه شهرک « نیرب» اقدام به آتش زدن تایرها در مسیر بزرگراه کردند و با مسدود کردن مسیر مانع از گشت زنی مشترک نیروهای روسیه و ترکیه شدند.

به گزارش گروه بین الملل الف، برخی از گروهک های تروریستی از جمله هیات تحریر الشام ( جبهه النصره) شماری از نیروهای خود را به همراه اعضای خانواده به حومه بزرگراه انتقال داده و آنان را ساکنان منطقه معرفی کرده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی به همراه اعضای خانواده موظف شده اند در منطقه باقی بمانند و در روند گشت زنی مشترک نظامیان روسیه و ترکیه در بزرگراه « حلب - لاذقیه» کارشکنی کنند و توافق آتش بس را بر هم بزنند.

از سویی دیگر، گروهک تروریستی تحریر الشام اعلام کرده هر شخصی بتواند تیم های رسانه ای همراه با گشتی های مشترک روسیه و ترکیه را هدف قرار دهد و به قتل برساند یک مبلغ ویژه را بابت هدیه دریافت خواهد کرد.

همزمان با تلاش برخی از گروهک های تروریستی برای از بین بردن توافق به دست آمده میان مسکو و آنکارا، گروهی دیگر از تروریست ها موافق و طرفدار آتش بس هستند و اعلام کرده اند از این توافق حمایت خواهند کرد.

به گفته منابع میدانی، در ساعات گذشته اختلاف میان گروهک های تروریستی موافق و مخالف آتش بس به حدی افزایش یافت که کار به درگیری میان طرفین کشید و هر دو گروه در چند محور از جمله در استان ادلب به جان یکدیگر افتادند.

درگیری میان تروریست های موافق و مخالف آتش بس در محور شهرک « اریحا» و مناطق حومه چندین ساعت به طول انجامید که در نهایت گروهک تروریستی حزب الترکستانی وارد عمل شد و درگیری میان دو طرف را متوقف کرد.

روند تحولات میدانی نشان می دهد، امکان وقوع دوباره درگیری میان گروهک های تروریستی به دلیل اختلافات گسترده وجود دارد؛ همزمان با درگیری ها، پهپادهای ارتش ترکیه نیز مواضع گروهک های تروریستی را که مخالف توافق آتش بس هستند را هدف قرار دادند.

در حال حاضر، برخی از گروهک های تروریستی مخالف آتش بس هستند و بر ادامه نبرد و انجام عملیات علیه نیروهای ارتش سوریه اصرار می کنند اما در مقابل گروهی دیگر از تروریست ها معتقد هستند پس از شکست های سنگین اخیر باید از توافق و فرصت به وجود آمده برای تجدید قوا استفاده کرد.

به گزارش گروه بین الملل الف، گروهک های تروریستی مخالف توافق مسکو و آنکارا در تازه ترین اقدام برای بر هم زدن آتش بس، یکی از پل های بزرگراه « حلب - لاذقیه» را منفجر کردند تا مانع از گشت زنی مشترک نظامیان روسیه و ترکیه شوند.