رئیس سازمان بهداشت عمومی فرانسه: تعداد موارد ابتلا به کرونا در فرانسه هر سه روز، دو برابر می‌شود!

گروه جهان الف،   3981226060

با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در فرانسه به ۵۴۲۳ تن و میزان فوتی‌ها به ۱۲۷ نفر، دولت این کشور درصد اعمال محدودیت‌ها در زمینه مسائلی از قبیل رفت و آمدها در فرانسه است.

تعداد موارد ابتلا به کرونا در فرانسه هر سه روز، دو برابر می‌شود!

به گزارش فارس، دولت فرانسه به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، در تدارک برای اعمال مقررات جدید و اعمال محدودیت‌ها در زندگی روزمره ساکنان این کشور است.

منابع مطلع به رویترز خبر دادند، دولت فرانسه در آستانه صدور یک فرمان به منظور اعمال محدودیت‌های نسبی در این کشور است؛ فرمانی که معنای آن اعمال محدودیت‌های بیشتر در عرصه عمومی فرانسه است.

این منابع البته خبر دادند، هنوز مشخص نیست که دولت (فرانسه) تصمیم نهایی خودش را درباره صدور فرمان به مردم این کشور برای باقی ماندن در خانه‌هایشان و یا اینکه این فرمان برای چه مدت پا برجا است، گرفته باشد.

دفتر امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر با هم درباره اعلام محدودیت‌ها در فرانسه صحبت کرده‌اند و در صورت تشدید وضعیت بهداشتی در کشور باز هم صحبت خواهند کرد.

یک منبع مطلع به رویترز خبر داد، قرار است اجرای فرمان مد نظر دولت در رابطه با اعمال محدودیت‌ها در فرانسه از نیمه شب سه شنبه (فردا شب) آغاز شود.

«ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه روز شنبه دستوراتی برای مقابله با ویروس کرونا در کشور صادر کرده بود. طبق این فرمان، وی دستور تعطیلی همه رستوران‌ها، مشروب‌فروشی‌ها و سینماها در فرانسه را صادر کرد و همچنین از شهروندان فرانسوی خواست عبور و مرور و فعالیت‌های غیر ضروری خود را کاهش دهند.

به رغم فرمان نخست‌وزیر فرانسه، روز گذشته حضور گسترده مردم در پارک‌ها و اماکن عمومی این کشور از پاریش گرفته تا مارسی سبب نگرانی مقام‌های دولت درباره افزایش شیوع ویروس کرونا شد.

«مارین لوپن» رهبر حزب افراطی «جبهه ملی» فرانسه به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورهای اروپایی از دولت این کشور خواسته بود، مرزهایش با دیگر کشورها را ببندد.

گمانه‌زنی‌ها درباره اعمال محدودیت‌های جدید در فرانسه در شرایطی مطرح شده که کرونا در این کشور تاکنون ۱۲۷ فوتی داشته و ۵۴۲۳ نفر را هم مبتلا کرده است.

«ژروم سالامون» رئیس سازمان بهداشت عمومی فرانسه در مصاحبه با شبکه رادیویی «فرانس اینتر» درباره شیوع ویروس کرونا در این کشور هشدار داد.

وی با تاکید بر اینکه شیوع کرونا در فرانسه بسیار نگران‌کننده و به سرعت اوضاع در حال وخیم شدن است، تصریح کرد: «تعداد موارد ابتلا در هر سه روز، دو برابر می‌شود».

این مقام ارشد بهداشتی فرانسه افزود: «تعداد افزادی که به شدت حالشان وخیم است و به کمک‌های پزشکی نیاز فوری دارند، به صدها نفر رسیده است».