استاندار گلستان: ظرفیت پذیرش حادثه‌دیدگان چهارشنبه‌سوری را نداریم

گروه اجتماعی الف،   3981226003

استاندار گلستان گفت: اگر مردم اصول پیشگیری را رعایت نکنند تلفات کرونا سنگین خواهد بود و اگر تا پایان سال جاری این پیشگیری را رعایت کنیم، هفته‌های بعد از نوروز با سرعت بیشتری از این بیماری خلاص خواهیم شد.

به گزارش فارس، هادی حق‌شناس امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: این روزهای پر التهاب شیوع ویروس کرونا می‌گذرد اما در تلاش هستیم که با کمترین تلفات این ایام را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: هیچ درمان قطعی برای کرونا وجود ندارد و همه کسانی که امروز درگیر مبارزه با کرونا هستند توصیه شدید به رعایت نکات بهداشتی و عدم حضور در مکان‌های تجمعی است.

استاندار گلستان تصریح کرد: خوشبختانه طی یک هفته گذشته تعداد مراجعان و بستری در بیمارستان‌های استان روند افزایشی نداشته و ثابت بوده و اگر تا پایان سال جاری این پیشگیری را رعایت کنیم، هفته‌های بعد از نوروز با سرعت بیشتری از این بیماری خلاص خواهیم شد اما اگر رعایت نکنیم ممکن است تا اردیبهشت و خردادماه نیز درگیر این ویروس باشیم.

حق‌شناس گفت: اگر رعایت نکنیم تلفات سنگینی خواهیم داد و ممکن است هر کدام از ما جانمان را با ابتلا به این بیماری و ویروس از دست بدهیم و تقاضا می‌کنم از مردم که از خانه خارج نشوند.

وی بیان کرد: ما از تمام اختیارات استفاده می‌کنیم که تجمع‌ها کمتر شود و امکانات درمانی با تمام توان فراهم شود ولی زمانی این اقدامات ما نتیجه خواهد داد که مردم هم همکاری کنند.

استاندار گلستان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص انتقاد موجود به بازگشت ساعات کاری اصناف به روال عادی یا افزایش ساعات فعالیت اصناف گفت: زمانی که قصد داشتیم محدودیت زمانی برای اصناف تعیین کنیم، این تعیین زمان را به خود اصناف واگذار کردیم و این اتفاق انجام شد.

حق‌شناس تاکید کرد: اصناف پس از اجرای طرح نظر بر این داشتند فشردگی حضور مردم در واحدهای صنفی افزایش داشته و ما تعیین ساعات را به خود اصناف واگذار کردیم اما متاسفانه در برخی از شهرهای استان تصمیم صنف رعایت نشد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار خبرگزاری فارس که براساس اذعان خود شما که محدودیت زمانی برای فعالیت اصناف در هفته گذشته باعث کاهش موج ورودی بیماران به بیمارستان‌های استان شد پس بهتر نبود همین روال را ادامه می‌دادید، گفت: دولت تا حدی می‌تواند مداخله کند و این مداخله در هفته گذشته بدون عوارض برای ما نبوده چون برخی از این تصمیم ناراضی هستند اما آنچه مصلحت است اجرایی خواهیم کرد.

استاندار گلستان گفت: این به این معنی نیست که دولت نمی‌تواند برای صنف تصمیم‌ بگیرد اما این موضوع را به صنف واگذار کرده‌ایم و من هم به آنها تذکر لازم را داده‌ام.

حق‌شناس در خصوص مراسم چهارشنبه آخر سال در گلستان خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا دارم از هرگونه برگزاری چنین مراسم‌هایی خودداری کنند.

وی بیان کرد: مراکز درمانی ما دیگر برای پذیرش بیماران حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال ظرفیت پذیرش ندارد و علاوه بر آن حضور در تجمع‌ها باعث سرعت بیشتر شیوع خواهد شد.

حق‌شناس تاکید کرد: از مردم تقاضا دارم امسال را رعایت کنند.