گزارش اختصاصی الف/ جزئیات حملات دوباره راکتی به کمپ نظامی التاجی در حومه شمالی بغداد + نقشه میدانی و عکس

گروه جهان الف،   3981224112

پیش از ظهر امروز (ساعت ۱۱:۰۰ به وقت عراق) کمپ نظامی التاجی که محل استقرار نیروهای موسوم به ائتلاف ضد داعش و نیروهای عراقی است دوباره هدف حملات راکتی قرار گرفت.

گزارش اختصاصی الف/ جزئیات حملات دوباره راکتی به کمپ نظامی التاجی در حومه شمالی بغداد + نقشه میدانی و عکس

به گزارش گروه بین الملل الف، براساس اطلاعات به دست آمده، در حملات امروز حدود 23 راکت به کمپ نظامی التاجی اصابت کرد؛ تاکنون هیچ گروهی مسئولیت حمله به این کمپ نظامی که در 30 کیلومتری شمال بغداد واقع شده را نپذیرفته است.

در جریان حملات راکتی، 2 تن از نیروهای عراقی زخمی شده اند که حالشان وخیم گزارش شده است؛ تاکنون خبر رسمی از کشته و زخمی شدن نیروهای ائتلاف در این حمله منتشر نشده است. 

اما خبرها حاکیست یک هواپیمای ترابری ( C-130) اورژانس نیروی هوایی ارتش تروریستی آمریکا وارد کویت شده است؛ به گفته منابع میدانی، این هواپیما در کویت فرود آمده تا نیروهای مجروح شده ائتلاف در حملات راکتی ظهر امروز را به مکان دیگر منتقل کند.

گفته شده در حملات راکتی امروز حداقل 10 تن از نظامیان ائتلاف موسوم به ضد داعش زخمی شده اند؛ برخی منابع میدانی نیز از انهدام یکی از آشیانه های هواپیماهای ترابری در این کمپ نظامی خبر داده اند اما جزئیات بیشتری منتشر نشده است.

گزارش ها حاکیست، پس از حملات راکتی، نیروهای امنیتی جست و جوی منطقه به منطقه را در حومه پایگاه التاجی برای کشف محل شلیک راکت ها آغاز کردند و در نهایت موفق شدند سکوهای پرتاب راکت ها را کشف کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای عراقی در جریان این عملیات توانستند، 7 سکوی پرتاب راکت ( راکت انداز 107 میلی متری) را در محلی متروکه در منطقه « ام العظام» در حدفاصل بغداد - التاجی شناسایی کنند.

به گزارش گروه بین الملل الف، راکت اندازها کشف شده در منطقه « ام العظام» حامل 56 راکت بودند که فقط 23 فروند به سمت کمپ نظامی التاجی شلیک شده است و همین مسئله بر ابهامات افزوده است.

به گفته منابع میدانی، پس از حملات راکتی به کمپ نظامی التاجی، بالگردهای رژیم تروریستی آمریکا به صورت مستمر بر فراز آسمان بغداد به پرواز درآمدند و شروع به گشت زنی و رصد هوایی منطقه کردند.

چهارشنبه شب نیز از جنوب منطقه «الراشدیه» در حومه شهر بغداد چندین راکت به سمت پایگاه نظامی التاجی شلیک شد که منجر به هلاکت ۲ تن از نظامیان تروریست آمریکایی و یک نظامی بریتانیایی شد و حداقل ۱۲ تن دیگر نیز زخمی شدند.

پس از این حملات راکتی، جنگنده های آمریکایی انگشت اتهام را به سوی نیروهای بسیج مردمی نشانه رفتند و مواضع آنان را در مناطق مرزی مشترک عراق و سوریه و استان های بابل و کربلا هدف قرار دادند. 

به گزارش گروه بین الملل الف، کمپ نظامی التاجی در 30 کیلومتری شمال بغداد و نزدیکی مرزهای جنوب استان صلاح الدین واقع شده است و نیروهای ائتلاف موسوم به ضد داعش به بهانه آموزش نظامیان عراقی در این کمپ نظامی حضور دارند.