دمشق: آمریکا نفت سوریه را به سرقت می‌برد

گروه جهان الف،   3981222086

سفیر سوریه در روسیه امروز (پنجشنبه) در سخنانی گفت، ایالات متحده بر همه میادین نفتی در شمال شرقی سوریه تسلط دارد و از آن‌ها دزدی می‌کند.

به گزارش ایسنا، ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه در مصاحبه با شبکه "روسیا ۲۴ " گفت، آزادسازی این مناطق نفتی از اشغال آمریکا می‌تواند به احیای اقتصاد سوریه و بهبود اوضاع این کشور کمک کند.

وی افزود: آمریکایی‌ها امروز در شمال شرقی سوریه حضور دارند و کنترل همه میادین نفتی آنجا را به دست گرفته‌اند و منابع نفتی آن را به یغما می‌برند. اگر بتوانیم این منطقه را از اشغال آمریکایی‌ها آزاد کنیم این امر موجب احیای اقتصاد ما خواهد شد.

همزمان، برخی منابع رسمی سوریه و عشایر حومه حسکه به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند، نظامیان آمریکایی زمین‌هایی را که مالکیت آنها متعلق به سوریه است، با هدف توسعه تسلط بر مناطق اطراف تاسیسات نفتی تحت تصرف خود درآورده‌اند.

اسپوتنیک گزارش کرده است که اکثر کاروان‌ها و تجهیزات ارسالی ارتش آمریکا در پایگاه "میدان نفتی العمر" در حومه دیر الزور و در پایگاه "القصرک" در حومه حسکه مستقر می‌شوند و ارتش در تلاش است تا ادوات نظامی خود را در دو پایگاه مذکور افزایش دهد.