واکنش انگلیس به حمله به پایگاه «التاجی»

گروه جهان الف،   3981222071 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش به حمله انجام شده علیه یک پایگاه نظامی در عراق که در آن یک نظامی انگلیسی کشته شد، خواستار شناسایی و مجازات عاملان شد.

واکنش انگلیس به حمله به پایگاه «التاجی»

به گزارش فارس، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس از مقامات عراق درخواست کرد عاملان حمله به پایگاه نظامی «التاجی» را شناسایی و مجازات کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، راب در بیانیه‌ای نوشت: «باید مسئولین [حمله] را پیدا کنیم. از درخواست رئیس‌جمهور عراق مبنی بر انجام تحقیقات فوری برای شناسایی عاملان آن استقبال می‌کنم. اما ما باید شاهد اقدام و عمل [در این خصوص] باشیم».

راب افزود در تماس شب گذشته با «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در این خصوص به توافق رسیدند که «دفاع در برابر این اقدامات اسفناک ضروری است.

وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای در خصوص گفت‌وگوی تلفنی پامپئو و راب اعلام کرد: «وزیر پامپئو و وزیر راب بر اتحاد ایالات متحده و پادشاهی متحده در خصوص این موضوع تأکید کردند و آنها تمامی حملات علیه نیروهای ائتلاف را که از تلاش‌های دولت عراق برای شکست داعش پشتیانی می‌کنند، محکوم کردند».

پیش از این شبکه روسی «راشاتودی» گزارش کرده بود که  ۱۸ پرتابه به سمت پایگاه التاجی بغداد شلیک شده است که محل استقرار نیروهای آمریکایی، انگلیسی و دیگر نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش می‌باشد. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله که در آن دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند، برعهده نگرفته است.

به دنبال اظهارنظرهای برخی مقام‌های غربی درباره حمله راکتی شب گذشته به پایگاه التاجی، دو فرمانده الحشد الشعبی هرگونه حمله گروه‌های مقاومت به پایگاه آمریکایی را رد و اعلام کردند که اگر این سازمان حمله‌ای انجام دهد، صراحتا آن را اعلام خواهد کرد.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نیز در پیامی توئیتری با خانواده نظامی انگلیسی کشته شده در عراق ابراز همدردی کرد.