اتحادیه اروپا تصمیم یک‌جانبه ترامپ را محکوم کرد

گروه جهان الف،   3981222064

اتحادیه اروپا امروز پنج‌شنبه با محکوم کردن تصمیم "یک‌جانبه" دونالد ترامپ برای اعمال محدودیت بر سفرها از اروپا به ایالات متحده بابت نگرانی از شیوع کروناویروس، تاکید کرد که این بیماری به حریم مرزها احترام نمی‌گذارد.

اتحادیه اروپا تصمیم یک‌جانبه ترامپ را محکوم کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد تمام سفرهای اروپایی لغو می‌شوند اما مقام‌های آمریکایی بعدا در این رابطه شفاف‌سازی کرده و گفتند که این محدودیت‌ها صرفا بخش عمده‌ای از شهروندان خارجی را در بر می‌گیرد که ۱۴ روز پیش از ورود به ایالات متحده در منطقه شنگن بوده‌اند.

شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا و اورزلا فون درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در بیانیه‌ مشترکی تاکید کردند: با توجه به این واقعیت که تصمیم ایالات متحده برای اعمال ممنوعیت مسافرت به طور یک‌جانبه و بدون مشورت گرفته شده است، اتحادیه اروپا آن را تأیید نمی‌کند. کروناویروس یک بحران جهانی است و به هیچ قاره‌ای محدود نمی‌شود. این موضوع نیازمند همکاری است نه اقدام یک‌جانبه.

آن‌ها با رد اظهارنظر ترامپ مبنی بر اینکه اروپا اقدام کافی برای مقابله با کووید-۱۹ انجام نمی‌دهد، گفتند ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا "اقداماتی جدی برای محدود کردن شیوع این ویروس در دست انجام دارند."