مصرف الکل ۴ نفر را در همدان به کام مرگ کشاند

گروه حوادث الف،   3981221158

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از فوت چهار نفر به علت مصرف الکل در همدان خبر داد.

رشید حیدری مقدم در گفت‌وگو با فارس، با اشاره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه جاری ۴۴۶ مورد بستری در تمام بیمارستان‌های استان داشتیم که از این تعداد آزمایش ۸۴ نفر مثبت شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه چهار نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان فوت کرده‌اند گفت: ۳۳ نفر از بیماران ترخیص و ۴۷ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه از تعداد بستری‌شدگان تست ۲۶۱ مورد منفی بوده است گفت: ۱۹۱ بیمار نیز ترخیص شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان اسدآباد ۱۶ نفر  به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند گفت: در شهرستان بهار چهار نفر، تویسرکان دو نفر، رزن ۶ نفر، فامنین و کبودراهنگ پنج نفر، ملایر ۱۰ نفر، نهاوند ۱۲ نفر، همدان ۲۳ نفر مبتلا شده‌اند و یک نفر نیز به عنوان «سایر» که مسافر بود جزو آمار ابتلا به این ویروس قرار دارد. 

حیدری‌مقدم با تاکید به اینکه مردم این بیماری را به هیچ وجه ساده تلقی نکنند افزود: متاسفانه این موضوع در حال حاضر به بحرانی در شمال کشور تبدیل شده که اگر آن را جدی نگیریم می‌تواند در غرب کشور و استان همدان که ورودی غرب کشور است نیز اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های بسیار جدی ما در حال حاضر جمعه آخر سال است گفت: به عنوان مثال اگر ۱۰ هزار نفر در این مراسم شرکت کنند و یک درصد به بیماری کرونا مبتلا شوند صد بیمار به بیماران کرونایی استان اضافه می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره اینکه هرگونه تجمعی در هر جایی می‌تواند دغدغه‌ای برای ما باشد بیان کرد: متاسفانه در کشور مصرف الکل متانول صنعتی شیوع پیدا کرده که در استان همدان نیز در اثر مصرف آن چهار نفر جان باخته‌اند.

وی تصریح کرد: این موضوع می‌‌تواند نگرانی ایجاد کند چراکه افراد سودجو داخل متانول وایتکس ریخته و آن را سفید می‌کنند که عوارض جدی مانند مرگ و کوری دارد و باعث می‌شود بخش عمده‌ای از افراد نیز دیالیز شوند.

حیدری‌مقدم بیان کرد: متاسفانه در فضای مجازی عنوان می‌شود که الکل می‌تواند در کنترل کرونا نقش داشته باشد اما این موضوع نه تنها شایعه‌‌ای بیش نیست که حتی مرگبار هم هست.