قول خطرناک و انتخاب عجیب وزیر/ «پناهِ» پرسپولیس به یک دندانپزشک!

گروه ورزشی الف،   3981221108

وزیر ورزش و جوانان فردی را سرپرست باشگاه پرسپولیس کرده که سابقه فعالیت‌های سیاسی و قضایی و دندانپزشکی دارد اما در کارنامه‌اش هیچ اثری از فعالیت‌های ورزشی به چشم نمی‌خورد!

به گزارش فارس، باشگاه پرسپولیس که نامی بزرگ در ورزش و فوتبال ایران است و قدمتی بیشتر از ۵۰ سال دارد و نام‌های بزرگی را چه به عنوان بازیکن و چه مدیر به خود دیده است، با تدبیر وزیر ورزش به جایی رسیده که یک دندانپزشک بدون داشتن ذره‌ایسابقه ورزشی مدیریتش را برعهده می‌گیرد!

باشگاهی که میلیون‌ها هوادار دارد و باید مدیرانی کاربلد و باتجربه مدیریتش را برعهده بگیرند، حالا به دست فردی افتاده که قطعاً در حوزه تخصصی خودش آگاه و مطلع و صاحب نظر و کارشناس است اما در ورزش شاید نزدیک به صفر باشد!

با کنار رفتن محمدحسن انصاری‌فرد از باشگاه پرسپولیس - با هر دلیل و هر اتهامی - فردی به عنوان سرپرست باشگاه معرفی شده است که هیچ سابقه ورزشی و فوتبالی ندارد ومستقیم از کار سیاسی و قضایی وارد هیات مدیره باشگاه پرسپولیس شده و به عنوان یک دندانپزشک سرپرست این باشگاه پرطرفدار شده است.

مهدی رسول پناه که روز ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ از سوی مسعود سلطانی فر به عنوان عضو علی‌البدل به هیات مدیره باشگاه پرسپولیس آمد، با مرگ یکی از ماندگارترین مردان تاریخ این باشگاه به عضویت اصلی درآمد و جانشین بازیکنی بزرگ، دیپلماتی کارکشته وپیشکسوتی محبوب به نام جعفر کاشانی شد.

رسول پناه که هیچ سابقه ورزشی و فوتبالی در کارنامه‌اش دیده نمی‌شود پله‌های ترقی را در باشگاه پرسپولیس خیلی زود طی کرد و به لطف نظر مساعد وزیر ورزش، رئیس هیات مدیره شد و حالا که انصاری‌فرد کنار رفته به عنوان سرپرست باشگاه معرفی شده است!

این اتفاق با انتقادهای برخی هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس مواجه شده و پرسش آنها از وزیر ورزش این است که این فرد را بر چه اساسی به عنوان سرپرست باشگاه بزرگ پرسپولیس معرفی کرده است؟ رسول پناه با کدام دانش فوتبالی و تجربه ورزشی می‌خواهد باشگاه پرحاشیه ای مثل پرسپولیس را اداره کند؟ آیا وزیر ورزش می‌خواهد آخرین دندان‌های باشگاه پرسپولیس را هم بکشد!

باشگاهی که با میلیاردها تومان بدهی رو به ورشکستگی گذاشته و در تامین هزینه‌های یومیه‌اش هم مانده است، به لطف کدام دانش و توانایی یک دندانپزشک می‌خواهد از اینمسیر سخت عبور کند؟ اگر رسول پناه دانش و توانایی این کار را داشت چرا در مدتحضورش در این باشگاه اقدامی انجام نداده و تاثیر مثبت حضورش مشخص نیست؟

این انتخاب ذهنیت دوستی نزدیک وی با وزیر ورزش و حمایت‌های وی را تقویت می‌کند. وزیری که رئیس مجمع باشگاه پرسپولیس است و باید مثل استقلال حواسش به این تیم باشد، با کدام متر و معیار وضعیت تیم صدرنشین لیگ برتر را بحرانی می‌کند؟

خطرناک‌ترین بخش این انتخاب آنجایی به یک تهدید بزرگ برای پرسپولیس تهدید می‌شود که برخی نزدیکان باشگاه عنوان می‌کنند رسول پناه به وزیر قول داده طی روزهای آینده و بزودی ۱۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات پرسپولیس به این باشگاه تزریق خواهد کرد.

بررسی سوابق گذشته دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نشان می‌دهد که حضور افرادی با قول‌های اینچنینی نه تنها مسکن خوبی نیست بلکه از چاله به چاه افتادن است و اوضاع را بحرانی‌تر از وضعیت فعلی خواهد کرد چرا که آنها به طور موقت پولی را به باشگاه تزریق می‌کنند اما یا تعهدی بزرگ را برای آینده ایجاد می‌کنند یا درآمدهای آینده را پیش خورمی‌کنند تا کار خودشان پیش برود!