پمپئو: ایران به دلائل بشردوستانه زندانیان آمریکایی را آزاد کند

گروه جهان الف،   3981221022

وزیر خارجه آمریکا بامداد چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای مداخله‌جویانه از ایران خواست شهروندان بازداشت‌شده کشورش را آزاد کند.

به گزارش فارس، «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) از ایران خواست «بنا به دلایل بشردوستانه» شهروندان آمریکایی بازداشت‌شده در ایران را آزاد کند. 

وزیر خارجه آمریکا در این بیانیه گفت: «ایالات متحده آمریکا از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد فوراً بنا به مسائل بشردوستانه همه آمریکایی‌هایی را که به غلط در ایران بازداشت شده‌اند را آزاد کند.»

وزیر خارجه آمریکا در این بیانیه همچنین ایران را تهدید کرده است: «ایالات متحده آمریکا ایران را مستقیماً مسئول مرگ هر آمریکایی خواهد دانست. پاسخ ما قاطع خواهد بود.»

پمپئو همچنین گفته گزارش‌ها مبنی بر سرایت بیماری «کووید-۱۹» به زندان‌های ایران را «به شدت نگران‌کننده» توصیف کرده و تکرار کرده همه شهروندان آمریکا باید «فوراً» آزاد شوند. 

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به گزارش‌ها درباره آزادی ۷۰ هزار زندانی توسط ایران گفت: «ایران اخیراً ۷۰ هزار زندانی را با توجه به شیوع کووید-۱۹ آزاد کرد و توانایی‌اش برای بخشندگی و گذشت را نشان داد.»

او در پایان نوشته است: «ایالات متحده تا زمانی که همه زندانی‌هایی که به غلط در خارج از کشور بازداشت شده‌اند به کشور بازنگردند آرام نمی‌نشیند.»