مدافعان سلامت یا سلامت مدافعان ؟

دکترسیدرسول صحافی*،   3981220125 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
مدافعان سلامت یا سلامت مدافعان ؟

"مدافعان سلامت" یا "سلامت مدافعان"
"مدافعان سلامت" یا "قربانیان سلامت"

لطفاً عبارات بالا را جدی بگیرید!

فقدان کامل ماسک، دستکش، لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده در شهرستان‏ها بسیار نگران کننده است و متآسفانه اقدام مؤثری در جهت تأمین آن‏ها صورت نمی ‏گیرد و سوال اینجاست که اگر در این شرایط این لوازم در جامعه به فراوانی و با قیمت پایین توزیع نشوند پس چه زمانی باید توزیع شوند!
با این وجود وضعیت نگران کننده سلامت کادر درمانی بیمارستان‏ها و مراکز درمانی که در خط مقدم دفاع از سلامت جامعه قرار گرفته‏اند بسیار خطرناک و مبهم می‏ باشد و اگر ماسک، دستکش و دیگر لوازم ایمنی برای کادر درمانی فراهم نگردد در صورت طولانی شدن شیوع بیماری ویروس کرونا، خطر کاهش نیروی متخصص بسیار جدی و نگران کننده خواهد بود. نیروهای متخصصی که جان خود را خالصانه تقدیم و فدای سلامت ایران عزیزمان می ‏نمایند اما هر یک سرمایه گران‏بها برای کشور عزیزمان هستند و شهادت هر یک از آن‏ها در راه دفاع از سلامت جامعه، خسارات جبران ناپذیری به سیستم سلامت میهن‏مان وارد می‏نماید و جایگزینی چنین نیروهای امری ناممکن به نظر می ‏رسد.

همچنین با توجه به گفته‏ های وزیر محترم اارتباطات و فن‏آوری اطلاعات، یکی از کانون‏های سه گانه این بیماری "بیمارستان‌‌‏ها" می‏باشند که در صورت عدم تأمین ماسک و دیگر لوازم ایمنی و فراگیری سریع این بیماری در بین پزشکان، پرستاران و دیگر نیروهای درمانی، وضعیت شیوع بیماری وخیم ‏تر از وضعیت حاضر می‏ گردد و مراکز درمانی به تهدیدی برای سلامت جامعه تبدیل خواهند شد. این وضعیت در مراکز درمانی شهرستان‏های دور از تهران بسیار نگران کننده می‏باشد.

بنابراین بدون توجه به "سلامت مدافعان"، "مدافعان سلامت" خود به "قربانیان سلامت" و "عامل انتقال بیماری" تبدیل خواهند شد و متأسفانه هر روز شاهد خبر شهادت پزشکان و پرستاران عزیزمان هستیم.

لذا تقاضای عاجزانه دارم مسؤلین عزیز و خدمتگزار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به تأمین و ارسال سریع لوازم ایمنی در شهرستان های مختلف تلاش مضاعف نمایند و نتایج آن را روزانه اطلاع‏رسانی نمایند.

لطفاً هر چه سریع تر ماسک و دستکش و دیگر لوازم ایمنی به مراکز درمانی ارسال شود.

با سپاس بی پایان از تمامی پزشکان، پرستاران و کلیه نیروهای درمانی

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
*عضو هیات علمی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان