روسیه ۵۰ هزار کیت تشخیص کرونا در اختیار ایران قرار داد

گروه جهان الف،   3981220051

کاظم جلالی اعلام کرد که روسیه ۵۰ هزار کیت تشخیص کرونا در اختیار ایران قرار داده و در اسرع وقت به کشور ارسال خواهد شد.

روسیه ۵۰ هزار کیت تشخیص کرونا در اختیار ایران قرار داد

به گزارش فارس، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه از تحویل ۵۰ هزار کیت تشخیص ویروس کرونا امروز سه‌شنبه بیستم اسفند ماه از سوی روسیه به نماینده سفارت ایران در مسکو خبر داد و گفت که این تجهیزات در اسرع وقت و در کوتاه ترین زمان ممکن راهی ایران خواهد شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ادامه ضمن تقدیر از همکاری روسیه با ایران در مقابله با این ویروس به عزم تهران و مسکو برای افزایش سطح همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف به خصوص بهداشت و درمان اشاره کرد.

جلالی با اشاره به اقدامات گسترده ایران در جلوگیری از گسترش این ویروس در سطح کشور افزود: از آنجایی که ریشه کن کردن این ویروس مستلزم همکاری‌های منطقه ای و جهانی است در گفت‌وگوهای صورت گرفته با مقامات روسیه موضوع همکاری در سطح سرویس فدرال حمایت از حقوق شهروندان و  نیز ستاد مبارزه با کرونا در این کشور مطرح و در ملاقات با خانم «یوریونا پوپوا» رئیس سرویس فدرال حمایت از حقوق شهروندان همکاری با کشورمان مورد تاکید قرار گرفت.

جلالی ضمن قدردانی از طرف خود و دولت ایران از مواضع رئیس جمهور روسیه در زمینه همکاری با ایران در مقابله با ویروس کرونا ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک دو کشور شاهد همکاری‌های بیشتر در زمینه مقابله با این تهدید بین‌المللی باشند.

گفتنی است مدیر بین‌الملل صلیب سرخ روسیه نیز آمادگی خود را برای ارسال کمک‌های پزشکی برای مقابله با شیوع این ویروس به ایران اعلام کرده است.

خانم «آنا پوپوا» رئیس سرویس فدرال نظارت بر حمایت از مصرف کننده فدراسیون روسیه اخیرا در دیدار با سفیر ایران در مسکو بر آمادگی کشورش برای کمک به جمهوری اسلامی ایران در زمینه تامین نیازهای دارویی و تجهیزات مقابله با ویروس کرونا تاکید کرده بود.

پیش از این کشورهای چین، فرانسه، انگلیس، آلمان، اتریش و سازمان بهداشت جهانی کمک‌ها و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با کرونا را به ایران ارسال کرده بودند.