انفجار مرگبار منزل مسکونی در مشهد

گروه حوادث الف،   3981219167

معاون عملیات آتش نشانی شهر مشهد از انفجار و تخریب یک واحد مسکونی در خیابان پورسینا و جان باختن یک مرد میانسال خبر داد.

 به گزارش مهر، آتشپاد دوم محمد جواد سبحانی گفت: در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع انفجار توأم با تخریب یک ساختمان مسکونی در خیابانپورسینا، ستاد فرماندهی بلافاصله گروه‌های نجات و پشتیبانی را از ایستگاه‌های ۴۱، ۶، ۱۵ و ۴۹ به محل حادثه در خیابان پورسینا ۵۱ اعزام کرد.

معاون عملیات آتش نشانی مشهد افزود؛ با حضور نجاتگران آتش نشانی در محل مشخص شد، شدت این انفجار به حدی بوده که بخشی از این واحد مسکونی حدوداً ۶۰ متری، تخریب و به ۲ واحد مجاور خساراتی وارد شده بود.

وی ادامه داد: بلافاصله آتش‌نشانان به عملیات جستجو و آواربرداری برای یافتن محبوس شدگان احتمالی پرداختند، که پس از ساعتی عملیات، پیکر یک مرد حدوداً ۳۵ ساله که گویا ساکن این مکان بوده و در پی این حادثه و تخریب بخشی از این منزل فوت شده بود، را از زیر آوار خارج کرده و تحویل عوامل انتظامی حاضر در صحنه دادند.

معاون عملیات آتش نشانی مشهد خاطرنشان کرد، علت اولیه این انفجار با توجه به شدت حادثه، نشت گاز شهری می‌تواند باشد، اما بررسی‌های دقیق‌تر در خصوص چگونگی این اتفاق و فوت مرد صاحبخانه توسط کارشناسان مربوطه در حال انجام است.

شایان ذکر است همسر این فرد در زمان حادثه در منزل نبوده و با توجه به حجم تخریب کارشناسان آتش نشانی سکونت در منازل مجاور این مکان را خطرآفرین دانسته و در حضور عوامل انتظامی تذکرات لازم جهت تخلیه این دو منزل را به مالکان هر ۲ واحد مسکونی داده پس از اتمام عملیات به مأموریت خود پایان داده و ایستگاه‌های خویش مراجعت کردند.