هالیوودی ها از ترس عربستان سراغ مستند خاشقچی نمی روند

گروه جهان الف،   3981219060 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک منبع آمریکایی نزدیک به هالیوود اعلام کرد، دست اندرکاران توزیع محصولات این غول سینمایی آمریکا از بیم انتقام عربستان، سراغ توزیع مستندی درباره "جمال خاشقجی" ناراضی مقتول سعودی نمی روند.

هالیوودی ها از ترس عربستان سراغ مستند خاشقچی نمی روند

به گزارش الف سازمان خبری TheWrap در وب سایت خود افزود هالیوودی ها نگران آن هستند که در صورت مشارکت در توزیع مستند "ناراضی" درباره خاشقجی، با انتقام "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان مواجه شوند؛ لذا به این مستند اقبال نشان نمی دهند.

سازمان خبری TheWrap مستقر در لوس آنجلس که عمدتا در عرصه سرگرمی فعال است، در وب سایت خود به نقل از چندین نفر از "محافل داخلی" نوشت مستند "ناراضی" درباره سرنوشت جمال خاشقجی به کارگردانی "برایان فوگل" با بی اعتنایی توزیع کنندگان هالیوود مواجه  شده است زیرا نگران واکنش انتقام جویانه عربستان هستند.

فوگل از فیلم سازان به نام هالیوود است و مستند او به نام  "ایکاروس" در  نودمین  دوره جوایز اسکار، جایزه اسکار بهترین فیلم مستند را از آنِ خود کرد.

جمال خاشقجی ناراضی سعودی و از ستون نویسان روزنامه آمریکایی واشنگتن پست بود که در 2 اکتبر 2018 به دست عوامل دولت عربستان در کنسولگری این کشور در استانبول ترکیه به طرز فجیعی به قتل رسید. عربستان پنج نفر را به خاطر دخالت در این حادثه به مرگ محکوم کرده است. مستند ناراضی، با استقبال گسترده  در جشنواره های مستند جهان روبرو شده است. 

به نوشته این منبع، یک استودیوی مستقل پیشنهاد توزیع این مستند  را ارائه کرده و برای این منظور به دنبال شریک بوده است اما شرکایی نظیر "آمازون"، "هولو"، "اچ بی او" و "شو تایم" از توزیع فیلم خودداری کرده و دلیل آن را "اقدامات امنیتی" خوانده اند.

محافل داخلی یاد شده به TheWrap گفته اند که خریداران از  این مستند دوری می کنند  زیرا نمی خواهند شاهد عواقب احتمالی آن از جانب محمد بن سلمان ولیعهد عربستان باشند.  به ویژه آنکه آنها  نمی خواهند با رژیمی قهر کنند که در سال های اخیر در موارد متعدد 

هزینه های هنگفتی صرف بخش سرگرمی کرده است.

یکی از این منابع گفت <<پول عربستان در دو سال آینده راهی هالیوود خواهد شد. آنها  با  هر کس که بتوانند دیدار می کنند. تا دو سال آینده، همگی جمال خاشقجی را فراموش خواهند کرد.>>

در همین حال  یک سخنگوی "شوتایم" این خبر را که با مدیران آن شرکت برای مشارکت در این پروژه تماس حاصل شده است، تکذیب کرد. نمایندگان "هولو" ، "اچ بی او" و "آمازون" نیز تاکنون به درخواست اعلام نظر درباره این مساله، پاسخ نداده اند.

فوگل در مستند ناراضی، جزییاتی دیده نشده از قتل خاشقجی را به تصویر کشیده و با نامزد او نیز مصاحبه کرده است. کارگردان همچنین به شاهدان دولت ترکیه از قتل و نیز تعداد بسیار زیادی از ناراضیان سعودی دسترسی یافته است که در آن مستند از جزییات مرتبط با قتل صحبت می کنند.

عربستان سعودی در سال های اخیر تلاش کرده است در صنایع رسانه ای و سرگرمی آمریکا حضور گسترده داشته باشد و این تلاش با دیدار پُر سر و صدای بن سلمان از هالیوود در سال 2018 تشدید شد. اما قتل خاشقجی سبب شد بسیاری از شرکت ها از توافقات خود با عربستان کنار کشیده و سرمایه هایشان را بازپس گیرند.