آرامش در بازار طلا و سکه

گروه اقتصادی الف،   3981217113

کشتی آرای با بیان اینکه قیمت طلا و سکه به دلیل کاهش قیمت ارز درحالت تعادل قرار دارد، گفت: با توجه به کاهش تقاضا در بازار، سکه هیچ حبابی ندارد.

آرامش در بازار طلا و سکه

 به گزارش تسنیم، محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روزجاری اظهارداشت:‌ هر اونس طلا 1674 دلار است که نسبت به هفته قبل 88 دلار افزایش داشته ولی کاهش قیمت ارز در بازار داخلی، مانع افزایش قیمت طلا و سکه در بازار شده است.

وی با بیان اینکه قیمت ها در بازار طلا و سکه در حالت تعادل قرار دارد، افزود:‌ از سوی دیگر با توجه به کاهش شدید تقاضا و کاهش خریدار در سطح بازار جهانی و قیمت ارز، تغییرات قیمت طلا و سکه خیلی مختصر بوده و هیچ حبابی ندارد.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ادامه داد: قیمت سکه طرح جدید 5 میلیون و 980 هزار تومان، سکه طرح قدیم 5 میلیون و 925 هزار تومان، نیم سکه 3 میلیون تومان، ربع سکه یک میلیون و 770 هزار تومان و سکه گرمی 970 هزار تومان تعیین شده و فروخته می شود.

وی با بیان اینکه،‌ قیمت هر مثقال طلا 2 میلیون و 608 هزار تومان،  تصریح کرد: یک گرم طلای 18 عیار 602 هزار و 200 تومان است که به نسبت افزایش اونس جهانی، قیمت طلا و سکه افزایش نیافته است و دلیل آن کاهش و بعبارتی ثبات قیمت ارز بوده است.