ویروس کرونا به کیش رسید

گروه اجتماعی الف،   3981214116

سخنگوی شورای سلامت کیش در آخرین جلسه این شورا گفت: هر ۲ نفر آلوده به ویروس کرونا ساکن کیش هستند که یکی از آنان سفر به شهرهای آلوده داشته و دیگر بیمار مبتلا در کیش آلوده شده است.

به گزارش تسنیم، محمدرضا رضانیا با اشاره به بررسی شجره پیدایش و انتقال ویروس کرونا به کیش اظهار داشت: پویش مردمی با همکاری شورای شهر در سطح جزیره برای فرهنگ‌سازی مبارزه با کرونا در روزهای آینده اجرا خواهد شد.

رئیس بهداشت و توسعه سلامت کیش در مورد آخرین وضعیت و اقدامات و تصمیمات صورت‌گرفته در رابطه با مبارزه و کنترل و پیشگیری و درمان و آموزش ویروس کرونا در جزیره کیش ادامه داد: محدودیت‌ها و ساعت کار اعلام شده توسط شورای سلامت در پروژه‌های بخش خصوصی می‌تواند کمتر نیز باشد.

وی تاکید کرد: پروژه‌هایی که الزامات و دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند تعطیل خواهند شد.

رضانیا خاطرنشان کرد: در مصوبه‌ای در شورای سلامت کیش، شرکت آب و برق کیش تا پایان دوره مبارزه با کرونا در جزیره کیش از قطع آب مشترکان خانگی منع شد.

سخنگوی شورای سلامت کیش تصریح کرد: بانک‌ها ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند مردم از بانک‌هایی که مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار مشتریان قرار نمی‌دهند خدمات نگیرند.

وی افزود: همچنین مقرر و اعلام شد که نماز جمعه اهل تسنن و تشیع در جزیره کیش تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

رضانیا گفت: در حال حاضر کمبودی در مواد ضدعفونی و دستکش و البسه پرستاری وجود ندارد و تنها مورد ضروری و مورد لزوم تب‌سنج لیزری است که به‌جهت استفاده زیاد به مرور حساسیت خود را از دست می‌دهد.

وی از خیرین و نیکوکاران در جهت تهیه تب‌سنج لیزری خواست که ایشان را همراهی کنند.