گزارش اختصاصی الف؛ آخرین تحولات میدانی شمال یمن پس از پیروزی‌های خیره کننده در استان الجوف؛ مقصد بعدی رزمندگان یمنی پس از پاکسازی شهر الحزم کجاست؟ + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981214082

رزمندگان یمنی در جریان عملیات پاکسازی شهر الحزم، خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی مزدوران سعودی وارد و به سرعت عملیات پاکسازی مناطق اشغالی حومه شهر الحزم را آغاز کردند. 

آخرین تحولات میدانی شمال یمن پس از پیروزی‌های خیره کننده در استان الجوف؛ مقصد بعدی رزمندگان یمنی پس از پاکسازی شهر الحزم کجاست؟ + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، ماه گذشته رزمندگان یمنی پس از پیروزی های گسترده در شمال شرق استان صنعاء و پاکسازی بخش مهم و راهبردی نهم، عملیات آزادسازی جنوب غرب استان الجوف را در شمال یمن در دستور کار قرار دادند و حملات گسترده ای را علیه مزدوران سعودی ترتیب دادند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، عملیات نیروهای ارتش و رزمندگان جنبش مقاومت انصارالله در محور جنوب غرب استان الجوف علیه عناصر مزدور تحت فرمان رژیم سعودی همچنان در جریان است و پیشروی ها متوقف نشده است. 

روز یکشنبه ( یازدهم اسفندماه) نیروهای یمنی پس از حملات گسترده و درگیری های سنگین و نفس گیر در چند محور موفق به عقب راندن مزدوران رژیم سعودی شدند و شهر الحزم، مرکز استان الجوف را از اشغال خارج کردند و به کنترل درآوردند. 

در این عملیات مناطق مهمی از جمله هیجه، الفضایا، زهران، عصلات، الدیمه، خربه همدان، الضمام، خیرات، شقب، زیلان، سلمات، فرحاش، الجر، کوه قرن شیحاط، كوه الزویره، کوه راح، کوه الجمره، شهر الحزم، فرودگاه الحزم، الدهم، قرنو، آل شریف، کوه اللوز، السیل، الندر، وادی راک و ... به طور کامل پاکسازی شدند. 

به گزارش گروه بین الملل الف، در جریان این عملیات، دهها تن از عناصر مزدور سعودی از جمله چند فرمانده نظامی بلند پایه کشته و زخمی شدند و خبرها حاکیست تعدادی از فرماندهان و افسران اطلاعاتی رژیم سعودی قبل از آزادسازی شهر الحزم از منطقه گریختند. 

به گفته منابع میدانی، رزمندگان یمنی در جریان عملیات پاکسازی شهر الحزم، خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی مزدوران سعودی وارد و به سرعت عملیات پاکسازی مناطق اشغالی حومه شهر الحزم را آغاز کردند. 

اولویت و مقصد بعدی رزمندگان یمنی پاکسازی مناطق شرقی بخش الحزم از جمله النرازیق، اللبنة و پایگاه نظامی اللبنة و ... خواهد بود؛ این عملیات با هدف امن کردن شرق و شمال شرق بخش الحزم و همچنین تامین امنیت کوه های صبرین، الخلیفین، الشعب در حال انجام است.

با تکمیل و ادامه عملیات در محور جنوب غرب استان الجوف، بخش الحزم کامل به طور کامل امن خواهد شد و راه برای پیشروی رزمندگان یمنی در مناطق جنوب غرب بخش خب و الشعف و رسیدن به مرزهای استان مارب از محور جنوبی باز می شود. 

به گزارش گروه بین الملل الف، ادامه پیروزی های میدانی و پیشروی ها در محور جنوب غرب استان الجوف، فشار را بر مزدوران سعودی در مناطق شمالی استان مارب از جمله ام جنع، ارغوان، وادی ماس، اسداس، آل مروان، آل ناجی و ‌... چند برابر می کند.

اگر این مناطق در شمال استان مارب از اشغال خارج شوند، رزمندگان یمنی به سه راه هیلان خواهند رسید و ارتباط عناصر مزدور سعودی از شهر مارب با مناطق غربی استان مارب از جمله پایگاه ماس، کوه نخلان، الزمل، الصباری، وادی جفره و ... قطع و محاصره می شوند و امنیت شمال شرق استان صنعاء تامین می شود. 

استان الجوف در شمال یمن واقع شده است و با استان نجران عربستان هم مرز است و بیش از 70 درصد از مساحت این استان از جمله «صحرای الاجاشر، پایگاه الخنجر، المهاشمه و …» که اغلب بیابانی هستند در اشغال مزدوران سعودی است.

به گزارش گروه بین الملل الف، استان الجوف شامل بخش‌های «خب و الشعف، برط العنان، رجوزه، خراب المراشی، الحمیدات، الزاهر، المطمه، المتون، المصلوب، الغیل، الخلق و الحزم» است؛ خب و الشعف بزرگترین بخش محسوب می شود که ۷۰ درصد از مساحت استان الجوف را شامل می شود.