تست کرونای پاپ فرانسیس مشخص شد

گروه جهان الف،   3981213150

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان بعد از لغو گردهمایی‌های علنی خود به دلیل ابتلا به بیماری، اقدام به تست ابتلا به ویروس کرونا کرده که نتیجه این تست وی منفی بوده است.

تست کرونای پاپ فرانسیس مشخص شد

به گزارش ایسنا، پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان اخیرا به طولانی‌ترین مرخصی استعلاجی خود در طول دوران حضورش در این سمت رفت.

پاپ در این مدت اقدام به لغو برخی مراسم‌های عمومی خود طی چند روز گذشته کرد. با این حال او روز یکشنبه به ایراد یک سخنرانی معمول  بعدازظهر خود پرداخت در حالی که در آن سخنرانی همچنان سرفه می‌کرد.

روزنامه ایتالیایی "ایل مساجرو" گزارش کرد، پاپ فرانسیس بعد از این تست کرونا داد که نتیجه تست وی منفی بود.

گزارش شده که این رهبر ۸۳ ساله کاتولیک‌های جهان به عنوان یک اقدام احتیاطی تست سواب را نیز انجام داده اما در نهایت مشخص شد که وی از یک بیماری خفیف رنج می‌برد.

هفته گذشته پاپ فرانسیس در مراسم موسوم به عشای ربانی چهارشنبه، سرفه می‌کرده و با دستمال بینی خود را نیز پاک می‌کرد. او در آن مراسم از مبتلایان به ویروس کرونای جدید و پرسنل بهداشت و درمانی که با این بیماری مبارزه می‌کنند حمایت کرد.

روز قبل از آن نیز پاپ فرانسیس حین استقبال از جمعی از مسیحیان کاتولیک در میدان سنت پیتر واتیکان دستان چند نفر را لمس کرده و صورت‌های چند نفر را نیز بوسید.

پاپ فرانسیس در جوانی در اثر ابتلا به یک بیماری تنفسی بخشی از ریه خود را  از دست داده است. بعد از مراسم هفته گذشته پاپ مدتی در انظار عمومی ظاهر نشد. او روز یکشنبه بعد ازظهر از پنجره اتاق مطالعه‌اش مشرف به میدان سنت پیتر حضور پیدا کرد و در آن زمان نیز مکررا سرفه می‌کرد. او در این مراسم دعا همچنین اعلام کرد که برای نخستین بار در دوران پاپ بودنش در مراسم یک هفته‌ای در خارج از شهر رم شرکت نخواهد کرد. واتیکان تاکنون اظهار نظری درباره بیماری پاپ نداشته بود بیماری که درست با بحران شیوع ویروس کرونا جدید در ایتالیا همزمان شده است.