نجات ۴٠ نفر از آتش‌سوزی در مجتمع مسکونی

گروه حوادث الف،   3981213122

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق در یک مجتمع مسکونی ٢۶ واحدی در تهران خبر داد.

نجات ۴٠ نفر از آتش‌سوزی در مجتمع مسکونی

سید جلال ملکی در گفت و گو با ایسنا در این باره اظهار کرد: ساعت ١٠:۴٠ دقیقه امروز یک مورد آتش سوزی در مجتمع مسکونی به سامانه ١٢۵ آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله با توجه به حساسیتی که آتش سوزی در مجتمع های مسکونی ایجاد می‌کند، چهار ایستگاه به همراه خودروهای پشتیبانی به محل اعزام شدند. 

وی ادامه داد: آتش نشانان به محض رسیدن به محل مشاهده می کنند در طبقه منفی یک این مجمتع مسکونی شش طبقه که حدود ٢۴ واحد داشت، پنج دستگاه خودرو و هفت انباری شعله‌ور بود و دود غلیظی سایر طبقات را فرا گرفته بود. 

ملکی با بیان اینکه اطلاعات اولیه حاکی از آن بود که تعدادی از ساکنان این مجتمع در این وضعیت ناایمن گرفتار هستند، گفت: آتش نشانان همزمان با خاموش کردن آتش در پارکینگ این ساختمان با تجهیزات تنفسی به طبقات رفتند و ساکنانی را که در شرایط بسیار نا ایمن محبوس شده بودند به بیرون از ساختمان منتقل کردند. 

به گفته وی، در حال حاضر حریق مدتی است خاموش شده و نیرو ها در حال تخلیه دود هستند. همچنین حدود ۴٠ نفر از ساکنان که با کمک آتش نشانان از طریق بالابرها از این محل خارج شدند به عوامل اورژانس تحویل داده شدند تا وضعیت جسمانی آن ها بررسی شود. 

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با تاکید بر اینکه این حادثه تا کنون مصدومی نداشته است، گفت: عملیات جستجو همچنان ادامه دارد. 

وی در پایان گفت: آتش سوزی در پارکینگ منازل بار دیگر یادآوری می‌کند که وجود سیستم اعلام و اطفای حریق چقدر می‌تواند در کاهش حوادث موثر باشد. همچنین به شهروندان توصیه می‌کنیم که در حوادث به گفته های فرماندهان توجه کنند؛ چرا که آن ها بهترین راهکار را برای مقابله با حوادث به شما ارایه می‌دهند.