کشف گورجمعی متعلق به جنایات داعش در شمال سوریه

گروه جهان الف،   3981213081

مسئولان محلی در استان رقه در شمال سوریه، گوری جمعی کشف کردند که ۱۴۵ جسد از قربانیان جنایات گروه تروریستی داعش در آن دفن شده‌اند.

به گزارش فارس، تیم واکنش اولیه شورای مدنی شهر رقه در شمال سوریه، گور جدیدی از گورهای متعلق به جنایات داعش کشف کرد که در آن دهها جسد دفن شده است.

به گزارش وبگاه خبری «بلدی» وابسته به مخالفان سوریه گزارش کرد که تیم وابسته به شورای مدنی شهر رقه روز دوشنبه یک گور جمعی کشف کرده که حداقل ۱۴۵ جسد در آن دفن است. 

این گور یکی از چندین گور جمعی در استان رقه است که در منطقه «السلحبیه» در غرب شهر رقه واقع شده است. 

تیم واکنش اولیه شورای مدنی رقه روزانه در حال کار در ارتباط با این موضوع است. این تیم در حال جست‌وجوی اجسادی است که بیشتر آنان به دست داعش کشته شده‌اند. همچنانکه شامل کسانی هم میشود که در درگیری‌ها جان باخته‌اند. 

شهر رقه بعد از آغاز بحران در سوریه، در سال ۲۰۱۳ به اشغال گروه‌های تروریستی مثل جبهة النصره (شاخه القاعده در سوریه) در آمد و از اوایل سال ۲۰۱۴ به دست گروه تکفیری تروریستی داعش اشغال شد. 

عملیات آزادسازی شهر رقه نیز در ژوئن ۲۰۱۷ آغاز شد و تقریبا پنج ماه بعد از اشغال داعش آزاد شد و تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد و نیروهای آمریکایی در آمد.

دیدبان حقوق بشر سوریه -نزدیک به مخالفان- روز سه‌شنبه ۱۷ اکتبر ۲۰۱۷ اعلام کرد که رقه به طور کامل از کنترل داعش خارج شده و این شهر آزاد شده است.

هم‌اکنون نیروهای کُرد در استان رقه در حال بررسی و کشف اجساد باقی مانده زیر آوارها یا گورهای جمعی هستند تا با کشف آنان، اجساد را پس از ثبت به مزار «تل البیعه» در شمال مرکز شهر رقه انتقال دهند.