نتانیاهو: به زودی حاکمیت اسرائیل بر غور اردن را اعلام می‌کنیم

گروه جهان الف،   3981213017 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی که با چندین پرونده فساد روبه‌رو است صبح امروز (سه‌شنبه) برای آنچه "پیروزی بزرگ" به "رغم تمام مشکلات" در انتخابات پارلمانی روز دوشنبه خواند، جشن گرفت. این انتخابات برای بقای سیاسی او تعیین کننده بود.

نتانیاهو: به زودی حاکمیت اسرائیل بر غور اردن را اعلام می‌کنیم

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی گفت: این پیروزی شبانه از تمام پیش‌بینی‌ها فراتر و از پیروزی سال ۱۹۹۶ بزرگتر بود، ما با گروه‌هایی که می‌گفتند دوره نتانیاهو سر آمده، روبه‌رو شدیم.

وی اضافه کرد: از خانه‌ای به خانه‌ای و از شهری به شهری، وجب به وجب کل سرزمین‌ طول و عرض آن را سفر کردیم، با شهروندان اسرائیلی ملاقات داشتیم، باید برخی را متقاعد می‌کردیم، به آنها حماسه و شور خود را گسترش دهیم آنها به ما اعتماد داشتند زیرا می‌دانند ما بهترین ممکن را برای اسرائیل به دست آورده‌ایم.

نتانیاهو در ادامه مبالغه گری درباره برنامه‌ها و اقداماتش گفت: ما اسرائیل را به دولتی بزرگ مبدل کردیم روابط بین‌المللی را گسترش دادیم با کشورهای عربی و اسلامی که تاکنون رابطه نداشتیم و با رهبران بین‌المللی از جمله کشورهای عربی به رغم اینکه فرای تصورتان است رابطه برقرار کردیم، دیری نمی‌پاید که می‌گویم ما معاهدات صلح با کشورهای عربی منعقد خواهیم کرد من از روی هوا حرف نمی‌زنم، در این باره زیاد نمی‌توانم جزئیات را بگویم. ما می‌توانیم و جز این نیست.

نخست‌وزیر موقت اسرائیل با اشاره به اشغالگری‌های جدید و طرح و نقشه خود برای چپاول اراضی فلسطینی ادامه داد: به زودی حاکمیت اسرائیل بر غور (دره) اردن را اعلام خواهم کرد.

همچنین به نوشته تایمز آو اسرائیل، نتانیاهو در سخنرانی در دفتر حزب لیکود چند ساعت بعد از اعلام نظرسنجی‌هایی که احتمال پیروزی او را دادند، گفت: راه حلی نیز برای تهدید ایران علیه اسرائیل خواهیم یافت این یکی از وعده‌های ما بود و برای اجرای آن تلاش خواهیم کرد.

نتانیاهو افزود: از بابت این شب که پیروزی بزرگی در آن رقم خورد بسیار خوشحالیم و نمایندگی حزب لیکود در کنست به زودی افزایش خواهد یافت.

وی پیروزی خود در انتخابات روز دوشنبه را "بهترین اتفاق و رویداد تاریخ اقتصاد،‌ امنیت، روابط خارجی، حمل و نقل، گردشگری، انرژی و تمام زمینه‌ها بدون هیچ استثنایی" خواند.

نخست وزیر موقت اسرائیل همچنین اشاره کرد که تشکیل دولتی قومی و قوی را شروع خواهد کرد و می‌خواهد نخست وزیر تمام اسرائیل‌ها باشد.

بنیامین نتانیاهو امیدوار است که برای بار پنجم قدرت را در دست بگیرد. این در حالیست که دادگاهی در بیت المقدس به زودی به اتهام‌های فساد مالی او رسیدگی خواهد کرد. نخست وزیر اسرائیل با رد اتهامات تشکیل پرونده قضایی علیه خود را ناشی از رقابت‌های جناحی می‌داند.

نتانیاهو که ۶۹ سال دارد از سال ۲۰۰۹ تاکنون در مقام نخست وزیری است و به این ترتیب صاحب رکورد طولانی‌ترین دوران نخست‌‍وزیری اسرائیل است. او از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ هم این سمت را در اختیار داشته است.

از آن طرف بنی گانتس، رئیس ائتلاف آبی - سفید صبح امروز نسبت به نتایج انتخابات سراسری بیست و سومین کنست ابراز ناامیدی کرد.

وی در جمعی از حامیانش در دفتر حزبش در تل‌آویو گفت، ائتلاف او کمپین انتخاباتی در سطحی پایین را شاهد بود که پیش از این در تاریخ خود شاهد آن نبود.

گانتس اضافه کرد: ائتلاف ما یکپارچه خواهد ماند و اسرائیل اکنون به بهبودی،‌ وحدت و آشتی نیاز دارد.

رقیب نتانیاهو تاکید کرد: به این رویکرد حتی اگر مسیر تحقق آن طولانی باشد، ادامه خواهد داد.

این اظهارات در حالی است که نتایج نظرسنجی‌ها می‌گویند، نتانیاهو بر رقیبش بنی گانتس،‌ رهبر ائتلاف آبی – سفید پیش است.

طبق این نظرسنجی‌ها که سه شبکه تلویزیونی ترتیب دادند، فراکسیون راست‌گرا که ستون فقرات آن لیکود به رهبری نتانیاهو است، ۶۰ کرسی را از آن خود خواهد کرد و تنها یک رای اضافی برای تشکیل دولت اکثریت با ۶۱ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را نیاز خواهد داشت.

در ماه‌های آوریل و سپتامبر سال ۲۰۱۹ هم انتخابات پارلمانی اسرائیل برگزار شد ولی بنی گانتس و بنیامین نتانیاهو علی‌رغم رقابتی تنگاتنگ و مامور شدن برای تشکیل دولت، در نهایت نتوانستند دولت ائتلافی تشکیل بدهند.

رئیس جمهوری اسرائیل روز دوشنبه از این بن بست سیاسی انتقاد کرد. روون ریولین در پی انداختن رای خود به صندوق در بیت‌ المقدس، با انتشار بیانیه‌ای این رای‌گیری را ناگوار توصیف کرد و گفت که شهروندان اسرائیل "به جای بی‌ثباتی بی‌پایان، لایق دولتی هستند که برایشان کار کند."