افزایش ظرفیت تولید روزانه ۳۰۰ هزار ماسک

گروه سیاسی الف،   3981212067

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: درصدد هستیم با سرمایه گذاری های جدید ظرفیت تولید ماسک را به واسطه شرکت های دانش بنیان به ۳۰۰ هزار در روز برسانیم.

افزایش ظرفیت تولید روزانه ۳۰۰ هزار ماسک

به گزارش مهر، سورنا ستاری امروز در نشست خبری تولید کیت های ایران ساخت تشخیص بیماری کرونا، ماسک و داروهای درمانی این بیماری که در محل معاونت علمی و فناوری برگزار شد، خاطرنشان کرد: از ابتدای اتفاقات ورود ویروس کرونا به کشور معاونت علمی و فناوری به صورت جدی با همکاری سازمان غذا و دارو، هیات امنای ارزی در وزارت بهداشت، شرکت های دانش بنیان و پژوهشگاه ها اقداماتی را آغاز کرده است.

وی افزود: یکی از بخش هایی که مورد نیاز به هنگام شیوع ویروس کرونا بوده و توانسته به تولید انبوه برسد تولید ماسک ها بوده است؛ تولید این ماسک ها به واسطه شرکت های دانش بنیان در حد قابل توجهی بود.

ستاری ادامه داد: همچنین تولید این ماسک ها با تغییر خطوط تولید بخش های دیگر و ساخت دستگاه های جدید به ظرفیت ۲۰۰ هزار ماسک در روز رسیده است.

وی با بیان اینکه این ماسک ها از نوع N۹۵ و N۹۹ برای کادر پزشکی بوده است گفت: امیدواریم تا این هفته با سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام بتوانیم ظرفیت تولید این ماسک ها را به ۳۰۰ هزار ماسک در روز برسانیم که میزان قابل توجهی است.

به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، کل تولیدات کارخانه تولید ماسک و دستگاه های آن و فیلتر نانو، ساخت داخل بوده است.

وی با بیان اینکه این ماسک ها، ویروس ها را حتی در سایز پایین تر از بین می برد و مانع ورود آن به دستگاه تنفسی می شود، گفت: این اتفاق بزرگی است که ما توانستیم به واسطه شرکت های دانش بنیان در مدت کوتاهی با ظرفیت بالا به تولید برسانیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص کیت های تشخیص ویروس کرونا و روش های تشخیصی جدید گفت: معاونت علمی از ابتدای ورود این ویروس به کشور روی کیت های تشخیصی فعالیت کرده و قرار است اتفاقاتی در حوزه داروهای جدید نیز بیافتد.

وی افزود: با توجه به ناشناخته بودن ویروس کرونا، تولید این کیت ها با همکاری وزارت بهداشت در حال انجام است و در این راستا از تمام ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده شده و آنها برای تحقق این موضوع بسیج شده اند.

وی در خصوص نرم افزارها و بخش تولید محتوای مرتبط با ویروس کرونا گفت: بسیاری از شرکت های دانش بنیان در حوزه IT و نرم افزار، تولید محتوا، ورود پیدا کرده اند و همراهی جدی در این زمینه با معاونت علمی دارند.

ستاری  افزود: تاکنون این شرکت ها توانسته اند بازار خوبی را در حوزه تولید محتوا پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو همراهی جدی در زمینه تولیدات شرکت های دانش بنیان دارد، گفت: امیدواریم بتوانیم همگام با حمایت مردم اتفاقات خوبی را در این زمینه رقم بزنیم.