کره شمالی «دو پرتابه» به سوی دریای ژاپن شلیک کرد

گروه جهان الف،   3981212024 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمای ظاهراً دو پرتابه به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است که نوع موشک‌ها تاکنون مشخص نشده است.

کره شمالی «دو پرتابه» به سوی دریای ژاپن شلیک کرد

به گزارش فارس، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی صبح امروز (دوشنبه) مدعی شد که کره شمالی ظاهراً دو پرتابه به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

بنا به گزارش شبکه «راشاتودی»، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی می‌گوید که نوع موشک‌های پرتاب شده کره شمالی نامشخص است و این پرتابه‌ها ظاهراً از سایت پرتاب موشک در شهر ساحلی «وانسان» واقع در شرق کره شمالی پرتاب شده است.

ارتش کره جنوبی در پی آزمایش موشکی کره شمالی که ظاهراً دوشنبه بعدازظهر به وقت محلی صورت گرفته است،  در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که بر اوضاع «در صورت آزمایش‌های بیشتر» نظارت دارد و «حالت آماده‌باش را حفظ می‌کند».

در صورتیکه آزمایش موشکی امروز (دوشنبه) کره شمالی تأیید شود، اولین آزمایش پیونگ‌یانگ در سال جدید میلادی (2020) محسوب خواهد شد. آزمایش موشکی قبلی این کشور در تاریخ 28 نوامبر (7 آذر ماه) انجام گرفت.

اخبار مربوط به شلیک دو پرتابه کره شمالی در حالی منشتر شده است که یک دیپلمات ارشد کره شمالی در ماه ژانویه اعلام کرد که تا زمانیکه واشنگتن از تحریم‌های ظالمانه و بی‌رحمانه خود عقب‌نشینی نکند، کره شمالی لزومی برای پایبندی به تعهداتش نمی‌بیند.

مذاکره‌کنندگان اتمی کره شمالی و آمریکا برای اولین بار از زمان نشست ویتنام (نخستین دیدار ترامپ و کیم جونگ اون) در واپسین ماه‌های سال ۲۰۱۹ میلادی در شهر «استکهلم» در سوئد دیدار کردند که این مذاکره نیز به شکست منتهی و نیمه‌کاره رها شد.

کره شمالی، آمریکا را مقصر شکست مذاکرات برشمرده و تهدید کرده اگر آمریکا پیشنهاد جدیدی ارائه ندهد، برنامه موشکی خود را از سر می‌گیرد. برخی منابع دیپلماتیک پیش‌بینی کرده‌اند که کره شمالی در آینده نزدیک یک سلاح راهبردی جدید آزمایش می‌کند. کره شمالی آخرین بار سال ۲۰۱۷ و قبل از شروع مذاکرات خلع سلاح با آمریکا یک موشک بین قاره‌ای بالستیک آزمایش کرده بود.