کرملین: حضور ما در سوریه قانونی است

گروه جهان الف،   3981211175

سخنگوی دفتر رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به درخواست اردوغان برای تَرک سوریه تصریح کرد: حضور ما در سوریه قانونی است و مبارزه با عناصر تروریستی در ادلب ادامه دارد.

 به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر رئیس جمهوری روسیه امروز یکشنبه با شرکت در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که کشورش تنها کشوری است که سربازان آن در سوریه به صورت قانونی حضور دارند.

سخنگوی دفتر رئیس جمهوری روسیه با تائید دیدار احتمالی رؤسای‌جمهوری کشورش و ترکیه در روزهای ۵ و ۶ مارس سال جاری میلادی (۱۵ و ۱۶ اسفند) در مسکو اعلام کرد: برای برقراری ثبات در ادلب سوریه باید اصول توافقنامه سوچی اجرا شود.

دیمیتری پسکوف در پاسخ به درخواست اردوغان برای تَرک سوریه در ادامه افزود: روسیه کشوری است که نیروهای نظامی آن براساس اصول حقوق بین المللی و مشروع در سوریه حضور دارند. همه عملیات های ارتش سوریه در ادلب با هدف مبارزه و پاکسازی گروه های تروریستی انجام گرفته است.

وی سپس تصریح کرد: ترکیه موظف است مطابق با توافق سوچی از فعالیت های گروه های تروریستی در ادلب جلوگیری کند. بنابراین، مبارزه با این عناصر تروریستی ادامه خواهد یافت.