ترخیص ۳۵ بیمار مشکوک به کرونا در خوزستان

گروه سلامت الف،   3981210136

رئیس دانشکده پزشکی آبادان گفت: ۳۵ نفر از بیماران مشکوک به ویروس کرونا بستری در بیمارستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان پس از بهبودی ترخیص شدند.

به گزارش فارس، شکر الله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مراحل کنترل بیماری کرونا در وضعیت خوبی دنبال می شود و شرایط پایدار است خوشبختانه تعداد مراجعین به مراکز درمانی اروند در وضعیت خوبی است و ازدحامی وجود ندارد.

وی افزود: افرادی با مشخصه عفونت‌های شدید تنفسی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که ضمن معاینه، اقدامات لازمه در این خصوص انجام می شود.

وی گفت: البته خیلی از این موارد کرونا تشخیص داده نشده و مواردی چون آنفولانزا و سایر عوامل بیماری است.

 رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: آمار بیماران مبتلا به این ویروس همان سه مورد مشاهده شده در آبادان بود که تست اولیه آنها مثبت اعلام شد و منتظر پاسخ نهایی آزمایش آنها هستیم در موارد دیگر جواب آزمایش ها یا منفی بوده یا هنوز در نوبت جواب قرار دارند.

سلمان زاده با اشاره به اینکه بسیاری از افراد با علامت بیماری عفونی حاد تنفسی ضمن انجام اقدامات لازمه با حالت پایدار از بیمارستان مرخص شده اند، اظهار کرد: حدود 35 نفر از این بیماران ترخیص شده اند و حدود 68 بیمار با این مشخصات در بیمارستان ها بستری هستند که وضعیت اکثر آنها خوب و پایدار گزارش شده است که به ترتیب با تشخیص پزشک این تعداد در روزهای آینده ترخیص خواهند شد.

وی با بیان اینکه خیلی از این موارد به صورت سرپایی درمان شده اند، گفت: به کسانی که علایم تنفسی دارند و بیماری آنها شدید نیست و تنگی نفس ندارند، توصیه می شود حتما در منزل بمانند زیرا نیازی مراجعه به مراکز درمانی نیست.

وی افزود: اگرکسی  دچار تنگی نفس است، حتما به مراکز درمانی سطح منطقه مراجعه کنند تا پس از معاینه و تشخیص اقدامات لازمه در مورد آنها انجام شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه برخی از بیماران هنوز بستری هستند، افزود: خیلی از موارد نیز با حال عمومی خوب ترخیص شده اند. رفتار این ویروس به دلیل اینکه یک بیماری جدید است هنوز کاملا قابل پیش‌بینی نیست.

وی گفت: بر اساس اطلاعات اولیه به دست آمده و بهره مندی از تجارب سایر کشورهای گرفتار به این بیماری به ویژه کشور چین، انتشار پذیری این ویروس بسیار گسترده و اگر مردم نکات پیشگیرانه را رعایت نکنند، قدرت سرایت آن به دیگران بسیار زیاد است.

فرمانده ستاد پیشگیری از کرونا ویروس در منطقه آزاد اروند بیان کرد: شدت این بیماری کم است و فقط گروه پر خطر را تهدید می کند،گروه پرخطر شامل افرای می شود که به هر علت نقص ایمنی دارند و یا در حال مصرف داروهایی هستند که ایمنی آنها را در دوره درمان تضعیف می کند مانند بیماران سرطانی که در حال شیمی درمانی هستند.

وی گفت : افرادی که پیوند عضو انجام داده اند و داروهای سرکوبگر سیستم ایمنی استفاده می کنند و یا افرادی که مبتلا به عفونت و بیماری اچ ای وی هستند، همچنین بیماران مبتلا به بیماری های مزمن داخلی همچون دیابت، فشار خون، قلبی عروقی، آسم، بیمارانی با مشخصه انسدادی مزمن ریه، جرو گروه های پر خطر به شمار می آیند.

سلمان‌زاده بیان کرد: توصیه موکد ما این است این افراد حدالمقدور از خانه خارج نشوند زیرا عامل بیماری در هوا منتشر نیست و امن ترین جا برای این افراد خانه است تا از این بیماری در امان باشند.

وی گفت:  تامین مواد بهداشتی و ضدعفونی از امروز در مراکز فروش و توزیع محول الکل نیز ازدر داروخانه ها آغاز شد، البته ممکن است به دلیل تقاضای ناشی از کمبود روزهای قبل طی امروز و فردا زودتر به فروش برسد اما توزیع آن به صورت مستمر ادامه دارد و تا یکی دو روز آینده نیز به حالت عادی و فراوانی خواهد رسید.

رئیس دانشکده پزشکی آبادان افزود: خواهش ما از مردم این است که به اندازه نیاز مواد بهداشتی و ضدعفونی خریداری کنند تا به بقیه همشهریان برسد زیرا توزیع این محلول ادامه دارد و جای نگرانی برای تهیه آن در روزهای آتی نیست.

سلمان زاده در پایان بیان کرد: بسته بندی های این محصول در داروخانه ها ممکن است متفاوت باشد زیرا به دلیل تسریع در تزریق به بازار، این محلول به صورت بشکه های 20 لیتری در اختیار داروخانه ها قرار داده شده و این مراکز آن را به بسته‌بندی‌های کوچک تبدیل و به فروش می رسانند. البته بازار این محلول در روزهای آتی اشباع می شود و تهیه این محصول به حالت عادی باز می گردد.

وی  افزود: شهرداری‌ها ضدعفونی کردن چند باره شهر را برای جلوگیری از انتشار این ویروس در دستور کار قرار دهند.