ترکیه باز هم از آمریکا خواست به این کشور «پاتریوت» ارسال کند

گروه جهان الف،   3981210129

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه ناتو باید از این کشور در مسئله ادلب حمایت کند، بار دیگر از آمریکا خواست سامانه «پاتریوت» را برای پشتیبانی از عملیات ترکیه به میدان بیاورد.

به گزارش فارس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز شنبه گفت که آنکارا حمایت کافی از جامعه بین‌الملل درباره بحران آوارگان دریافت نکرده است.

وی که با شبکه خبری «تی‌آرتی» صحبت می‌کرد، افزود: «از پیمان ناتو انتظار داریم تا مواضع آشکاری درباره سوریه اتخاذ کند و اعتقاد داریم که پیام ما به آنها رسیده باشد.»

وزیر امور خارجه ترکیه اضافه کرد: «از آمریکا می‌خواهیم که سامانه پاتریوت به ترکیه ارسال کند تا از آن برای حمایت از خود در ادلب سوریه استفاده کنیم.»

اوضاع شمال سوریه به ویژه استان ادلب این کشور طی بیش از یک ماه گذشته، با آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه و موفقیت‌های آن متشنج است. این تنش‌ها بعد از آن افزایش یافت که نیروهای ارتش سوریه و ترکیه با یکدیگر درگیر شدند و مواضع طرف مقابل را هدف قرار دادند.

روسیه به عنوان یکی از سه کشور ضامن گفت‌وگوهای آستانه، گفته است که ارتش سوریه ۹۰ درصد خاک این کشور را آزاد کرده و پیشروی‌های نیروهای سوری در حلب وادلب زمینه را برای اجرای توافق سوچی فراهم کرده است. این پیشروی‌ها، ترکیه را از آنجایی که حامی گروه‌های مسلح است، خشمگین کرده است.