واکنش فرانسه حملات اخیر در ادلب سوریه

گروه جهان الف،   3981209006

رئیس‌جمهور فرانسه حملات پنجشنبه شب در ادلب سوریه را «فاجعه و جنایت بشری» خواند و آن را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت خبری آناتولی، امانوئل مکرون همچنین این تحولات را «رسوایی آشکار» خواند و اظهار کرد: نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه و حملات متعدد علیه غیرنظامیان غیرقابل قبول است.

در سپتامبر سال ۲۰۱۸، ترکیه و روسیه به توافق رسیدند که ادلب را به منطقه‌ای آرام تبدیل کنند که در آن اقدامات تجاوزکارانه و خشونت‌آمیز صریحاً ممنوع باشد؛ اما از آن زمان تاکنون بیش از ۱۳۰۰ غیرنظامی در حملات مختلف در این منطقه کشته شده‌اند. رسانه‌های نزدیک به مخالفان دولت اسد، دولت سوریه و نیروهای روس را مسئول این حملات می‌دانند.

بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار شهروند سوریه به دلیل حملات شدید در ماه‌های اخیر به سمت مرزهای ترکیه حرکت و تقاضای پناهندگی کرده‌اند.

پس از حملات شب گذشته به نیروهای ترکیه در حومه ادلب، سخنگوی حزب حاکم ترکیه در واکنش به اخباری درباره تصمیم این کشور برای گشودن مرزها به روی مهاجران سوری، تاکید کرد که سیاست آنکارا در مورد مهاجران تغییری نکرده است؛ اما این کشور دیگر قادر به جلوگیری از ورود آنها نیست.

پس از آن، تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر و ادعا شد ترکیه مرزهای خود را به روی مهاجران سوری باز کرده تا آنها به سمت اروپا حرکت کنند.