سرمربی تیم ملی تیراندازی: از شنبه اصلا فشنگ نداریم

گروه ورزشی الف،   3981208021

سرمربی تیم ملی تفنگ گفت:‌ از هانوفر تعدادی فشنگ خریدیم که هنوز بدستمان نرسیده است و اگر از شنبه اردوهای خود را آغاز کنیم اصلا فشنگ نداریم.

الهام هاشمی سرمربی تیم ملی تفنگ در گفت و گو با ایسنا، در مورد سطح مسابقات تیراندازی دانمارک اظهار کرد: 115 نفر از 10 کشور جهان در این مسابقات شرکت کرده بودند. برخی از کشورها تنها یک یا دو نماینده داشتند. روی هم رفته سطح مسابقات خوب بود هرچند که در سطح مسابقات جام جهانی نبود. تیراندازان ما هم اکثرا خیلی خیلی خوب کار کردند. ما در کل چهار مسابقه‌ای که در بخش تفنگ داشتیم، چهار طلا، یک نقره و یک برنز گرفتیم.

وی در ادامه در مورد رکورد تیراندازان ایرانی در مسابقات دانمارک گفت: رکورد تیراندازان ما قابل قبول بود و رکوردهای خیلی خوبی داشتند. رکوردهایشان در سطحی که انتظار داشتیم بود، قرار نیست که اکنون رکوردهای تیراندازان در حد المپیک باشد. در مدت باقی مانده تا المپیک کم کم رکورد آن‌ها به سطح مورد نظر خواهد رسید. از عملکرد تیراندازانم طبق برنامه ریزی که داشتم واقعا راضی هستم و امیدوارم که بتوانیم به همین خوبی پیش رویم.

او به اردوی هانوفر اشاره کرد و گفت: بعد از مسابقات دانمارک به اردوی هانوفر رفتیم. هرچند که تنها چهار روز بود ولی اردوی خیلی خوبی بود. تیراندازان توانستند با فشنگِ خوب تمرین کنند. روز آخر هم یک رکوردگیری سه وضعیت و فینال داشتیم که اکثر ورزشکاران خوب کار کردند. حتی در فینال رکوردی که قبلا داشتند را شکستند. آن رکورد خیلی نزدیک به رکورد فینال جهان بود.

هاشمی در خصوص تجهیز سلاح‌ها و خرید فشنگ از آلمان گفت: تجهیزات اصلی خریداری شد. بیشتر تجهیزاتی که نیاز داشتیم را توانستیم تهیه کنیم. هر چند که تعدادی از آن‌ها مانده که امیدوارم در مسابقات مونیخ بتوانیم آن‌ها را خریداری کنیم. در مورد فشنگ هم توانستیم تست فشنگ انجام دهیم و تعدادی فشنگ بخریم هر چند که متاسفانه هنوز به دست ما نرسیده است. عاجزانه از تمام کسانی که می توانند به ما کمک کنند که فشنگ های ما زودتر آزاد شود می خواهم اقدامات لازم را انجام دهند. اگر از شنبه اردوهای خود را آغاز کنیم اصلا فشنگ نداریم.

سرمربی تیم ملی تفنگ در مورد روند اردوهای تیم ملی تیراندازی با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: باید دید در روزهای آینده وضعیت چگونه پیش می‌رود. ان شاءالله که خیلی زود این ویروس تحت کنترل در بیاید و جلوی شیوع آن گرفته شود. اما همه چیز بستگی به این دارد که این ویروس در ایران و دنیا چگونه پیش می رود. امیدوارم که خیلی زود وضعیت به حالت عادی برگردد. قرار بود بعد از هانوفر سه روز استراحت داشته باشیم اما با توجه به این وضعیت از ما خواستند که این هفته را تمرین نکنیم. مسابقات زمستانی هم که قرار بود از 5 شنبه آغاز شود به تاخیر افتاده است. امیدوارم که بتوانیم از شنبه اردوهایمان را دوباره آغاز کنیم.

وی در ادامه در خصوص حضور تیم ملی در مسابقات جام جهانی هند گفت: سال‌ها پیش زمانی که خودم ورزشکار بودم به دلیل ویروس سارس مسابقات قهرمانی آسیا سه ماه به تعویق افتاد، اما اکنون با توجه به نزدیکی مسابقات المپیک و اینکه این مسابقه تا حد زیادی تکلیف سهمیه رنکینگ را مشخص خواهد کرد بعید می دانم فرصت زیادی برای عقب انداختن آن وجود داشته باشد. باید دید که مسئولان فدراسیون جهانی چه تصمیمی می گیرند. امید دارم که هر چه زودتر این ویروس تحت کنترل در آید تا همه هموطنانمان در کمال صحت و سلامت به کارهای روزمره شان برسند و تاخیری هم در برنامه‌های ما به وجود نیاید.

هاشمی در پاسخ به این سوال که تکلیف تیراندازان المپیکی و اردوهای آن‌ها چه خواهد بود گفت: نمی دانم باید تا هفته دیگر صبر کنیم باید ببینیم وضعیت به چه صورت می شود. اینکه امکان برگزاری اردو هست یا خیر! اینکه فشنگ ها به دست ما می رسد یا خیر؟ اینکه تکلیف مسابقات هند چه خواهد شد را باید تا هفته دیگر صبر کنیم.