آخرین وضعیت ویروس کرونا در اروپا؛ افزایش کشته‌ها در ایتالیا به ۱۲ نفر

گروه جهان الف،   3981207126

ایتالیا در روزهای اخیر با بیش از ۳۰۰ مورد ابتلا و ۱۲ مورد مرگ به کانون ویروس کرونا در اروپا بدل شده است.

آخرین وضعیت ویروس کرونا در اروپا؛ افزایش کشته‌ها در ایتالیا به ۱۲ نفر

به گزارش تسنیم، تعداد قربانیان ویروس کرونا در جهان به 2764 نفر افزایش یافت که از این تعداد چین با 2715 قربانی در رده نخست قرار دارد و در این بین ایتالیا با 12 مورد فوتی در صدر کشورهای قربانی این ویروس کشنده در اروپا قرار دارد.

به گزارش بی‌بی‌سی، چندین کشور اروپایی از اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا خبر داده‌اند که به نظر می‌رسد جملگی به گسترش شیوع بیماری در ایتالیا مرتبط باشد.

اتریش، کرواسی و سوئیس در اروپا، به علاوه الجزایر در آفریقا، گفتند شهروندانی که مریض شده‌اند به ایتالیا سفر کرده بودند.

از سوی دیگر اولین تست مثبت ویروس کرونا در آمریکای لاتین گزارش شده است؛ در یک شهروند برزیلی که تازه از ایتالیا برگشته است.

ایتالیا در روزهای اخیر با بیش از 300 مورد ابتلا و 12 مورد مرگ به کانون ویروس کرونا در اروپا بدل شده است. اما همسایگان ایتالیا تصمیم گرفته‌اند بستن مرزها اقدامی نامتناسب با شرایط خواهد بود.

روز سه شنبه همزمان با ظهور موارد تازه ابتلا در اروپا و بخش مرکزی و جنوبی ایتالیا، وزرای بهداشت فرانسه، آلمان، ایتالیا و کمیسیون اتحادیه اروپا در نشستی قول دادند مرزها با ایتالیا را باز نگاه دارند.

به  گزارش یورونیوز، همچنین فرانسه تایید کرد یک نفر جدید در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده است. این در حالیست که پیشتر هم یک فرد دیگر در این کشور به علت آلودگی به این ویروس فوت کرده بود.

فرانسه همچنین تایید کرده علاوه بر قربانی مزبور، دو فرد دیگر نیز به کووید - 19 آلوده شده‌اند. بر این اساس تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به عدد 17 افزایش یافته است که از این تعداد 2 نفر جان باخته‌اند.