پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین

گروه جهان الف،   3981207121

نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت خارجه‌های ایران و گروه ۱+۴ در وین پایان یافت.

پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین

به گزارش فارس، نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت خارجه‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) بعد از حدود یک ساعت و نیم در وین پایان یافت.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را برعهده داشتند.

هلگا اشمید معاون «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتی همزمان با برگزاری این نشست نوشته بود: «کمیسیون مشترک برجام در حال برگزاری است. بحث‌های حیاتی با شرکت‌کنندگان درباره راه رو به جلو به منظور حفظ توافق (هسته‌ای) ایران (در جریان است)».

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز در توئیترش نوشت: «نشست کمیسیون مشترک برجام در فضایی بده بستانی برگزار شد. شرکت‌کنندگان (در نشست کمیسیون مشترک برجام) یک بار دیگر تعهدشان را در قبال توافق (هسته‌ای) ایران به عنوان یک عنصر کلیدی در ساختار معماری عدم اشاعه تکرار کردند. کارشناسان (فنی) درباره موضوعات هسته‌ای و اقتصادی بیشتر صحبت خواهند کرد».

نشست امروز در حالی برگزار شد که ایران ۱۵ دی ماه گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات برجامی خود را اعلام کرد و گفت که دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) مواجه نیست.

گفتنی است، آخرین دور نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت خارجه‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) ۱۵ آذرماه در محل نمایندگی اتحادیه اروپا در وین برگزار شده بود. در آن نشست اعضای حاضر بار دیگر بر تلاش برای حفظ برجام تأکید کردند.