حباب سکه به حداقل ممکن رسید

گروه اقتصادی الف،   3981207109

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران افزایش بهای اونس جهانی و قیمت ارز را عامل افزایش بهای طلا و سکه عنوان کرد و گفت: حباب سکه به حدود ۱۰ هزار تومان رسیده و این نشان میدهد بازار سکه حباب ندارد.

حباب سکه به حداقل ممکن رسید

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با فارس، درخصوص دلایل افزایش بهای طلا و سکه در هفته‌های اخیر، اظهارداشت: از یک سو افزایش اونس جهانی طلا را داریم که قیمت آن در 10 روز گذشته به خاطر ناامنی‌های سیاسی و اقتصادی به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا حدود 80 دلار گران شده است.

وی افزود: سرمایه‌گذاران روی طلا تمرکز کرده‌‌اند و همین باعث افزایش قیمت طلا شده است و پیش‌بینی شده است که اونس جهانی تا 1800 دلار افزایش یابد.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در بازار داخلی هم از اوایل هفته تقاضا برای خرید افزایش یافته و یک مقدار هم افزایش نرخ ارز بود که روی قیمت طلا و سکه هم تاثیر گذار بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبل تحولات جهانی و رشد نرخ ارز تغییری در رفتار خریداران و فروشندگان طلا به وجود آمده است، گفت: بله، با افزایش نرخ ارز و اونس جهانی قیمت طلا رشد کرده و همین تقاضای سرمایه‌گذاری در بازار سکه را افزایش داده است. 

بذرافشان با بیان اینکه به مردم خرید طلای آب شده را توصیه نمی‌کنیم، افزود: چون حباب سکه به حداقل رسیده است تقاضای ما این است که در صورتی که کسی می‌خواهد وارد بازار طلا و سکه شود، فقط طلای ساخته شده و سکه خریداری کند زیرا مشکلات زیادی برای شناسایی عیار طلای آب شده وجود دارد و خرید آن توصیه نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما قیمت‌ها روند صعودی دارد، گفت:‌ با توجه به پیش بینی قیمت اونس جهانی احتمال ادامه افزایش قیمت سکه و طلا وجود دارد اما در صورتی که بانک مرکزی بتواند نرخ ارز را کاهش دهد، عامل منفی در قیمت طلا و سکه خواهد بود و ثبات به بازار طلا و سکه بازمی‌گردد.