اردوغان: ترکیه به دنبال راهی برای استفاده از حریم هوایی ادلب است

گروه جهان الف،   3981207107

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن مخالفت مجدد با عقب‌نشینی از ادلب، تهدید کرد نیروهای ارتش سوریه را به پشت محدوده توافق سوچی عقب می‌رانند.

اردوغان: ترکیه به دنبال راهی برای استفاده از حریم هوایی ادلب است

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (چهارشنبه) با تکرار تهدیدها علیه دولت سوریه، گفت کوچکترین قدمی از ادلب عقب‌نشینی نخواهند کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» اردوغان طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب «عدالت و توسعه» در آنکارا گفت: «خواسته ما در ادلب، عقب‌نشینی رژیم سوریه به پشت محدود پست‌های دیدبانی ترکیه و ایجاد فرصتی برای بازگشت آواره‌ها به خانه‌هایشان است».

وی با انتقاد از ممانعت روسیه از حضور جنگنده‌های ترکیه در حریم هوایی سوریه، توضیح داد: «بزرگترین بحرانی که اکنون در ادلب ضمن آن مواجه هستیم، ناتوانی ما در استفاده از حریم هوایی [این منطقه] است که به زودی بر آن نیز غلبه خواهیم کرد».

به نوشته آناتولی، رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه چشم طمعی به خاک و نفت سوریه ندارند، مدعی شد: «چیزی که ما می‌خواهیم، صلح و ثبات برای سوری‌ها در سرزمین خودشان است».

اردوغان ضمن انتقاد از حمایت روسیه از عملیات ضد تروریستی ارتش سوریه در ادلب، افزود: «ترکیه در تلاش بوده تا اقداماتی را برای ممانعت از بحران انسانی در ادلب انجام دهد اما روسیه نمی‌خواهد وخامت اوضاع را ببیند».

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح»، وی در ادامه گفت: «صبر ما از اینکه نیروهای رژیم اسد پست‌های دیدبانی ما را محاصره می‌کنند، به سر آمده است. ما یک قدم هم عقب‌نشینی نمی‌کنیم. رژیم را مجبور می‌کنیم از منطقه کاهش تنش ادلب خارج شود».

رئیس‌جمهور ترکیه تهدید: «ضرب‌الاجل ما به رژیم [سوریه] در حال نزدیک شدن است. بعد از به پایان رسیدن ماه [جاری میلادی]، ما هر کاری لازم باشد برای تامین امنیت پست‌های دیدبانی خود انجام می‌دهیم».