قلعه‌نویی: می‌خواستیم بازی کنیم اما شرایط غیرعادی بود

گروه ورزشی الف،   3981206023

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: آقایان مرتب در این دو روز گفتند بازی باید ۳ بر صفر شود ولی من می گویم هر چه قانون بگوید درست است.

قلعه‌نویی: می‌خواستیم بازی کنیم اما شرایط غیرعادی بود

به گزارش فارس، امیر قلعه نویی در خصوص اتفاقاتی که طی یکی دو روز گذشته بعد از لغو دیدار سپاهان پرسپولیس رخ داده است اظهار داشت: مردم باید بدانند حقیقت چه بوده است، ما بر اساس بازی اردو را پشت سر گذاشتیم و ساعت 1:45 به لابی آمدیم.من از هیچکس نمی ترسم و حرفم را می زنم. برای اینکه قضایا به همه ثابت شود شما فیلمهای هتل ما را بگیرید تا همه چیز مشخص شود.

وی افزود: دوربین های ورزشگاه هم موجود است که آیا فیلم گرم کردن برای روز بازی  بوده یا  فردای روز بازی.آقای انصاری فرد گفته ما متولی بازی بودیم ولی متولی مسابقه هیات فوتبال استان و ناظر فدراسیون است، ما فقط میزبان بازی بودیم. ساعت 2 با تابش تماس گرفتم ولی شهر امنیتی شده بود.

سرمربی سپاهان خاطر نشان کرد: وقتی این مسائل را دیدیم با عظیمیان در خارج از کشور تماس گرفتیم و حتی کار به استانداری کشید. در استانداری گویا دوستان با 2-3 وزیر تماس گرفتند و مشخص شد منافع ملی در این است که بازی برگزار شود. شما نمی دانید اما تا ساعت 3 شرایط مقابل هتل غیر عادی بوده است.

قلعه نویی افزود:کلید همه قضایا دوربین های هتل است. بنده بعد از 40 سال عقلم می رسد چه کار کنم. ما وقتی مسائل غیرعادی شد سعی کردیم مدیریت کنیم تا خون از بینی کسی نریزد. تعدادی از هواداران هم به یک طریقی متفرق شدند.ما معمولا در بازی ها ساعت 2 به سمت استادیوم حرکت می کنیم ولی این بازی نمی شد.خواهش من این است که استاندار به این قضایا ورود کند و از حق سپهان دفاع کند.

وی تصریح کرد: شرایط مقابل هتل ما غیرعادی بود و اصلا عادی نبود.در مقابل هتل ما چند نفر از ماموران نیروی انتظامی حضور داشتند و با مردم صحبت کردند که از آنجا بروند ولی آنها نمی رفتند. ساعت 15:30 به ما گفتند که به سمت استادیوم بروید. شما ببینید ما چگونه از هتل خارج شدیم. خود من و کیانی و فتاحی با مردم صحبت کردیم ولی آنها قبول نمی کردند بروند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان عنوان کرد: ما ساعت 4:30 به ورزشگاه رسیدیم، شنیدم آقایان مهدی و مرادی گفتند چرا در اتوبوس لباس عوض نکردید ولی لباس های ما در رختکن بود.وقتی به ورزشگاه رسیدیم بلافاصله راهی رختکن شدیم و بازیکنان لباس های خود را عوض کردند. 

وی ادامه داد: بعد از اینکه در رختکن ذکر گفتیم به داخل راهرو آمدیم، قانون می گوید داور و تیم میزبان و میهمان همزمان باید وارد زمین شوند.من اصلا کاری به تیم پرسپولیس ندارم، انصاری فرد اعلام کرد من دروغگو هستم ولی مگر من کلامی درباره پرسپولیس حرف زدم؟شما به صحبت های سروش رفیعی دقت کنید که او به بازیکنان می گوید در 15 دقیقه اول پشت به توپ باشید تا بدن هایمان گرم شود.این یعنی ما می خواستیم بازی کنیم.

قلعه نویی در خصوص اینکه چرا تیمش در زمین گرم نکرد گفت: اصلا وقتی نداشتیم. اگر حرفی در رختکن زدم آن را تائید می کنم.ما می خواستیم به داخل زمین نرویم تا بدنهایمان گرم شود و زمان بیشتری داشته باشیم. من از انصاری فرد تعجب می کنم. من او را یک مومن می دانم، این فیلم گرم کردن ما برای روز بازی بوده و آقایان نباید این حرف را بزنند که فیلم گرم کردن ما مربوط به یکشنبه نیست.حالا اگر ثابت شود فیلم مربوط به روز بازی است چه می شود؟

سرمربی تیم فوتبال سپاهان که با برنامه فوتبال برتر صحبت می کرد عنوان کرد: همیشه ناظران قبل از بازی لیست را از هر دو تیم می گیرند. فتاحی ساعت 5 به مرادی گفت ما آماده هستیم که داخل زمین برویم.ما می خواستیم حتی از 2-3 دقیقه هم استفاده کنیم که بدنهایمان گرم شود.

وی در خصوص اظهارات گل محمدی  که مدعی شده همه چیز مشخص است و سپاهانی ها نمی خواستند بازی کنندگفت: من تعجب می کنم چرا وی در مورد باشگاه سپاهان اینقدر راحت حرف می زند. اینکه او می گوید فیلم  گرم کردن بازیکنان ما در راهرو ممکن است هر زمانی ضبط شود اصلا در شان و شخصیت گل محمدی نیست. او یک معلم و بچه محل من است ولی این صحبت ها در شخصیتش نیست.

قلعه نویی ادامه داد: گل محمدی می تواند در مورد پرسپولیس حرف بزند و من هم باید در مورد  تیم خودم حرف بزنم.من کلامی در مورد پرسپولیس حرف نزدم ولی یادتان باشد همه این مسائل برای این است که برای مردم فوتبال بازی کنیم. تاکید می کنم چون شرایط غیرعادی بود و ما نمی خواستیم خون از بینی کسی نیاید آن مسائل رخ داد. آقای انصاری فرد هم راست می گوید شاید ما به زمین می آمدیم و 3-4 گل هم می خوردیم ولی من در 40 سال فوتبال ندیدم که اینگونه 2-3 هزار نفر مقابل هتل تجمع کنند.ما ساعت 13:45 به لابی آمدیم که برویم و بازی کنیم ولی شرایط غیرعادی بود.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان عنوان کرد:باشگاه پرسپولیس کارش را انجام داده و به زمین آمده و همه کارش درست بوده  ولی اگر 2 هزار نفر مقابل هتل پرسپولیس تجمع کنند و بگویند بازی نکنید آنها چه می کنند؟من قهرمانی آسیا را هم دیده ام و با استقلال به دسته سوم هم رفتم و جوانی ام را برای این تیم گذاشتم، در خارج از ایران هم همه چیز را دیده ام ولی به تمام مقدسات عزم ما این بود بازی کنیم.روز یکشنبه در آن 2 ساعت چیزهایی دیده ام که اصلا فوتبال را فراموش کردم.

سرمربی سپاهان ادامه داد: گل محمدی آینده این مملکت است و مردم هم او را دوست دارند ولی از او می خواهم در مورد تیم خودش صحبت کند. ما به خاطر شرایط و وقت کمی که داشتیم در راهرو گرم کردیم. نقش جهان 2 راهروی بزرگ دارد که اعضای هیچ تیمی نمی توانند یکدیگر را ببینند. کدام قانون می گوید در زمین گرم کنیم یا در راهرو؟مگر در گذشته همه تیم ها زیر پله های استادیوم آزادی گرم نمی کردند؟ این بازی در قهرمانی تاثیر داشته هم برای ما هم برای استقلال، تراکتور و شهرخودرو. این بازی یک بازی خاص است، سوال من این است که چرا برنامه ما و استقلال مشخص نیست؟ 

وی در خصوص اینکه انتظارش از کمیته انضباطی چیست گفت:اول اینکه برای اینکه حقانیت ما ثابت شود و به ما افترا زده اند که فیلم گرم کردن ما روز بازی بوده، باید این موضوعات  را ثابت کنند. کمیته انضباطی فیلم های هتل را ببیند که آیا شرایط عادی بود یا خیر؟

وی در مورد اینکه نظرش تکرار بازی است گفت: من هیچ نظری ندارم، آقایان مرتب در این دو روز گفتند بازی باید 3بر صفر شود، من می گویم هر چه قانون بگوید همان است. ما آماده بازی بودیم و اینکه می گفتند اراده ای برای بازی نبوده یعنی چه؟ اراده یعنی اینکه ما باید از روی سیم خاردار رد می شدیم و به زمین می رفتیم؟