روایت یک عضو شورای نگهبان از فرآیند برگزاری انتخابات

گروه سیاسی الف،   3981205155

یک عضو شورای نگهبان با اشاره به انتخابات دوم اسفند ۹۸ ، گفت: در روز انتخابات حدود ۲۷۰ هزار نفر اعضای شبکه بزرگ نظارت شورای نگهبان، همگی ناظران_مردمی انتخابات بودند و با دقت و حساسیت بالا، سعی در ایفای نقش مهم و خطیر خود در تامین سلامت انتخابات و امانت‌داری آرای مردم داشتند که بر خود لازم می‌دانم از زحمات تک‌تک آنها تشکر ‌کنم‌.

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف در اینستاگرام نوشت:

"تلاش‌های چندماهه دستگاه‌ها اعم از مجریان و ناظران و سایر دستگاه‌های مرتبط با انتخابات به ثمر نشست و روز جمعه دوم اسفند، روز برگزاری انتخابات فرا رسید و با تمهیدات صورت گرفته، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

البته دشمنان مردم ایران از ماه‌ها قبل به دنبال دلسرد کردن مردم بودند و تا آخرین لحظه نیز از هیچ تلاشی در این راه دریغ نکردند اما در روز انتخابات نیز حوادثی رخ داد که نیازمند تصمیم‌گیری سریع و مدبرانه برای مردم بود؛ از بحث شیوع ویروس کرونا و غیراجباری اعلام نمودن اثر انگشت در شعب اخذ رای به خاطر اهمیت سلامت مردم تا تلاش‌های فراوان برای تمدید مهلت اخذ رای برای محروم نشدن مردم از حق‌ رای خود و بسیاری موضوعات دیگر.

ما در شورای نگهبان تمام سعی خود را بر این امر متمرکز نمودیم تا با همکاری سایر دستگاه‌ها اعم از مجریان انتخابات و سایر دستگاه‌ها از آراء مردم به عنوان حق‌الناس حراست و صیانت نماییم.

در روز انتخابات حدود ۲۷۰ هزار نفر اعضای شبکه بزرگ نظارت شورای نگهبان، همگی ناظران_مردمی انتخابات بودند و با دقت و حساسیت بالا، سعی در ایفای نقش مهم و خطیر خود در تامین سلامت انتخابات و امانت‌داری آرای مردم داشتند که بر خود لازم می‌دانم از زحمات تک‌تک آنها تشکر ‌کنم‌.

این افراد طبعا هیچ رابطه قرادادی و استخدامی با شورای نگهبان ندارند و از اقشار مختلف مردم بودند که مانند همیشه به امر نظارت بر انتخابات پرداخته و به یاری شورای نگهبان در انجام چنین مسوولیت خطیری می‌پرداختند. البته در وزارت کشور نیز وضعیت به همین صورت است و عوامل اجرایی عموما از جنس مردم هستند و برای مردم به انجام چنین امر خطیری اهتمام می‌ورزند. لذا باید بگویم که در نظام جمهوری اسلامی ایران، اجرای انتخابات و نظارت بر آن فرآیندی مردمی است و توسط مردم صورت می‌پذیرد.

فرآیند انتخابات، فرآیندی رقابتی بوده که در آن هر کس به دنبال برنده شدن است و ممکن است در این مسیر، تخلفاتی نیز صورت پذیرد که هر چند اندک باید این موارد، پیگیری و رسیدگی شوند.

شورای نگهبان همان گونه که در روز انتخابات و قبل از آن، تمام تلاش خود را صرف پاسداری از حق مردم نمود، پس از آن نیز به شکایات واصله مستند و مستدل رسیدگی خواهد کرد تا خدای ناکرده حق هیچ یک از طرفین ضایع نگردد. لذا این شورا به مدت هفت روز شکایات افراد و نامزدها دریافت می‌کند و پس از بررسی و جمع‌بندی گزارش‌ها نتیجه صحت انتخابات در تمام حوزه‌های انتخابیه اعلام خواهد نمود."