لاریجانی: نظام آموزشی نیاز محور شود

گروه سیاسی الف،   3981205139

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مدرک‌گرایی در کشور گفت: نظام آموزش رسمی باید نیاز‌محور حرکت کند تا زمینه‌ساز مهارت‌آفرینی و اشتغال باشد‌.

لاریجانی: نظام آموزشی نیاز محور شود

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدارِ علی اوسط‌ هاشمی معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اهمیت آموزش و توسعه مهارت در کشور، گفت: کار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مؤثر است و آموزش‌دیدگان شما به سرعت جذب بازار کار می‌شوند.

وی با اشاره به مدرک‌گرایی در کشور گفت: نظام آموزش رسمی باید نیاز‌محور حرکت کند تا زمینه‌ساز مهارت‌آفرینی و اشتغال باشد‌.

همچنین علی‌اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ابتدای این دیدار به ظرفیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از جمله تعداد 600 کارگاه آموزشی ثابت دولتی، 5800 مربی و 11 هزار و 700 آموزشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: پیشنهاد داریم در طرح طبقه‌بندی مشاغل، مهارت داشتن افراد به عنوان یک امتیاز دیده شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به تدوین سند مهارت در 22 استان کشور با توجه به ظرفیت‌های هر استان اشاره کرد و گفت: اختصاص مبلغی از محل هدفمندی یارانه‌ها برای آموزش مهارت به دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری می‌تواند فاصله زمانی شاغل شدن بیکاران را کوتاه کند.