تذکرات کتبی مجلس به مسئولان اجرایی

گروه سیاسی الف،   3981205102

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر یوسف‌نژاد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی این تذکرات کتبی را به شرح ذیل قرائت کرد.

حسن نوروزی به رییس جمهور: علت کم‌شدن بنزین از کارت سهمیه‌ای سوخت و محاسبه مصرف بنزین براساس مضربی از اعداد ۳.۹۹ موجب نارضایتی مردم شده است.

علی کرد به وزیر کشور: چرا خسارت ناشی از بارندگی و سیل‌های سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ در حوزه انتخابیه پرداخت نشده است، به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در آسفالت کردن جاده‌های روستایی در حوزه انتخابیه، به رییس جمهور: لزوم توجه به مردم آسیب دیده ناشی از سیل در سیستان و بلوچستان و اقدام عملی دولت در زمینه‌ مسکن، فضای آموزشی، راه‌های دسترسی، کشاورزی، دامپروری و معیشت.

سید ناصر موسوی لارگانی به رییس جمهور: لزوم خروج دولت از  ان پی تی در صورت گستاخی آمریکا و اروپا، به وزیر ورزش: لزوم بررسی علل افزایش مهاجرت ورزشکاران و قهرمانان ملی ایران به کشورهای دیگر و جلوگیری از تکرار این اتفاقات، به وزیر صنعت، معدن و تجارت: علت بی‌توجهی به مکالمات وزارت جهاد کشاورزی و تاکید بر اقدام غیرکارشناسی در خصوص تامین گروه مونوکلسیم فسفر از گروه یک به گروه دو، به رییس جمهور و وزیر اقتصاد: لزوم اصلاح ساختاری اقتصادی کشور و جلوگیری از خلق رکوردهای فاجعه‌بار مانند رکورد بیکاری و رشد اقتصادی منفی.

تاج‌الدین به همراه سه نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: علت نقض ماده هفت قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در بخشنامه مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن.

نجفی و جعفرزاده به وزیر راه و شهرسازی: لزوم اجرای اثربخش و کارآمدتر وظایف وزارتخانه در قبال صنعت هوایی کشور و حمل و نقل جاده‌ای.

حاجی دلیگانی به وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم بررسی علت افزایش سرسام‌آور قیمت ورق‌های فولادی میلگرد و آهن‌آلات که طی سه ماه گذشته بازار را متلاطم کرده است، در شرایطی که مولفه‌های تولید مانند سنگ‌آهن، کارگر، قیمت برق و گاز هیچ افزایش قیمتی نداشته است.

کوچکی‌نژاد به وزیر نیرو و وزیر کشور: علت عدم اتخاذ تدابیر لازم جهت حل مشکل ناشی از برف اخیر در گیلان، به وزیر صنعت، معدن و تجارت: علت عدم کنترل و نظارت بر قیمت کالاها به ویژه خودرو که باعث افزایش قیمت‌ها شده، به وزیر راه و شهرسازی: علت عدم تامین امکانات لازم در برف اخیر برای مردم استان گیلان به ویژه شهرستان رشت که باعث ایجاد خسارت و مشکلاتی برای مسافرین شده است.

قاضی‌پور و محجوب به وزیران کشور، اقتصاد و راه و شهرسازی: تسریع در رسیدگی به زلزله روز گذشته آذربایجان غربی، به وزیر کار: تسریع در تصمیم‌گیری در مورد دستمزد سال ۱۳۹۹ و توجه به مبلغ دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به عنوان پایه حقوق.

حبیب‌الله دهمرده به وزیر نفت: چرا نسبت به افزایش سهمیه و کاهش قیمت بنزین در نقاط فاقد گاز اقدام لازم صورت نمی‌گیرد.

سید هادی بهادری به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در حفاری تونل قطعه ۳ آزادراه ارومیه به تبریز.