تغییر از مجلس شروع می‌شود

گروه سیاسی الف،   3981205023
تغییر از مجلس شروع می‌شود

محسن پیرهادی در روزنامه رسالت نوشت: «نتایج نهایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد و مردم هر حوزه انتخابیه به‌جز چند مورد که در دور دوم، تعیین می‌شوند، وکلای خود را شناختند. ذکر چند نکته خالی از لطف نیست:

​​​​​​​۱. نماینده‌ها وظیفه نمایندگی ملت رادارند؛ این نکته بسیار مهمی است؛ ملت یعنی آن‌ها که به نامزدهای پیروز رأی دادند؛ آن‌ها که به کاندیداهای دیگر رأی دادند و حتی آن‌ها که اصلا رأی ندادند. تمام ملت، عائله نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند؛ نماینده مجلس، باید چنین نگاهی داشته باشد. راز محبوبیت حاج قاسم در همین مردم‌داری و برداشتن مرزها بود؛ همه مردم، عزیز او بودند و او هم عزیز همه مردم شد؛ ما هم باید با بهره‌گیری از منش این شهید گران‌قدر، چنین نگاهی به مردم داشته باشیم و خط‌کشی‌های غیرضروری را برداریم. دایره انقلاب، وسیع است و نباید با تنگ‌نظری، دایره را کوچک کرد، که یک‌به‌یک، مردم از آن بیرون قلمداد شوند.

۲. خطر بزرگی که مجلس را تهدید می‌کند، افتادن به ورطه سیاسی‌کاری است؛ وقت و انرژی مجلس اگر در دعواهای داخل خانه ملت هدر برود، فرصت کار و خدمت از دست می‌رود. مجلس باید ملت را نمایندگی کند؛ ملتی که دغدغه‌اش معیشت و اقتصاد است، نباید درگیر حاشیه و بحث‌های بی‌فایده شود. شعار لیست ایران سربلند، نجات اقتصاد ایران بود و عموم برنامه‌های معرفی‌شده توسط محمدباقر قالیباف هم این امر را تأیید می‌کرد. قالیباف به‌صراحت اعلام کرد اگر مجلس، درست‌شدنی و قابل‌تحول نبود پا به عرصه مجلس نمی‌گذاشت و کارنامه خود را که مقرون به کارآمدی است، لکه‌دار نمی‌کرد؛ «نمی‌شود» و «نمی‌توانیم» جای خود را به «می‌شود» و «می‌توانیم» خواهد داد. 

۳. از مردم صبور و شکور ایران اسلامی خاضعانه سپاسگزاریم که علی‌رغم همه اتفاقات و اوضاع‌واحوال خاص حاکم بر کشور، بازهم به میدان آمدند و صحنه را خالی نکردند. اما به سهم خودم همین‌جا به همه ازجمله آن‌ها که از روی ناراحتی و گلایه از وضعیت کنونی ایران، نیامدند هم قول می‌دهم، تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا از ناراحتی و گلایه‌های به‌حق آنان بکاهیم.

۴. نظام جمهوری اسلامی همچون قطاری است که سال‌ها، درحرکت است، در برخی مقاطع حرکتش کند بوده و گاهی سریع‌تر حرکت کرده است، قطاری که بارها سنگ خورده و خباثت دشمنان خارجی یا سستی و ناکارآمدی داخلی، حرکت آن را بسیار کند کرده، اما در اوج فشارها هم از حرکت نایستاده است. باید این قطار را به ریل اصلی بازگرداند و چنین مسئولیتی، متوجه مجلس شورای اسلامی است.»