پیروزی مقتدرانه تیم ملی بسکتبال ایران مقابل قطر

گروه ورزشی الف،   3981204164

تیم ‌ملی بسکتبال ایران دومین بازی خود از رقابت‌های پنجره‌ نخست انتخابی کاپ‌ آسیا ۲۰۲۱ را، با برد مقتدرانه مقابل قطر پشت سر گذاشت.

به‌ گزارش ایسنا، ساعت ۱۶ امروز (یک‌شنبه) چهارم اسفند ماه ۱۳۹۸، تیم ملی بسکتبال ایران در دومین و آخرین بازی خود از پنجره نخست مسابقات انتخابی کاپ‌ آسیا ۲۰۲۱، در سالن آزادی تهران میزبان تیم ملی قطر بود که با نتیجه ۹۵ - ۵۲ به برد رسید. به این ترتیب تیم‌ ملی ایران هر دو بازی خود از پنجره نخست این‌ مسابقات را با برتری مقابل سوریه و قطر پشت سر گذاشت.

با تصمیم مهران شاهین‌طبع به عنوان سرمربی، تیم‌ ملی ایران با ترکیب حامد حدادی، محمد حسن‌زاده، محمد جمشیدی، سجاد مشایخی و بهنام یخچالی بازی را آغاز کرد.

در کوارتر نخست قطری‌ها پرس و دفاع را از زمین ایران انجام می‌دانند، اما رفته رفته این تیم ایران بود که با درخشش نفراتی چون حدادی و حسن‌زاده اختلاف را به ۱۵ امتیاز افزایش داده و ۲۴ - ۹ پیروز کوارتر اول شد. در اوایل این‌ کوارتر بهنام یخچالی به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا، جای خود را به سعید داورپناه داد.

با شروع کوارتر دوم بازی، سینا‌ واحدی به جای سجاد مشایخی و مسعود سلیمانی به جای مایک رستم‌پور وارد زمین شدند تا نخستین بازی‌های ملی خود را تجربه کنند. اولین گل ملی سلیمانی با یک پرتاب دو امتیازی و کسب امتیاز ۳۴ کسب شد. در پایان کوارتر دوم ایران ۲۱ - ۱۸ به برد رسید تا نیمه نخست بازی را ۴۵ - ۲۷ با پیروزی پشت سر بگذارد.

در کوارتر سوم ‌با ورود نفراتی چون حدادی و مشایخی که جای خود را به بازیکنان جوان تیم داده بودند، حملات قطری‌ها یکی پس از دیگری دفاع شد تا ایران ۵۵ - ۳۰ پیشی بگیرد. در این‌ کوارتر عملکرد دفاعی ایران بهتر شد تا ۲۲ - ۱۳ به برتری برسد.

با شروع کوارتر چهارم مهران شاهین‌طبع ترکیب دوم تیم ایران را روانه میدان‌ کرد تا با درخشش نفراتی مثل واحدی و ترابی، ایران ۷۷ - ۴۵ پیشی گرفته و سرمربی قطر وادار به تقاضای وقت استراحت شود. برتری ایران در این کوارتر نیز ادامه یافت تا نهایتا ۹۵ - ۵۲ پیروز بازی شود. این کوارتر ۲۸ - ۱۲ به سود ایران پایان یافت.

سیدرضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک ایران و مهدی علی‌نژاد، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش نیز برای تماشای این‌ مسابقه، در سالن بسکتبال آزادی حاضر شدند.

شاگردان مهران شاهین‌طبع بازی نخست خود در پنجره اول را هم با حساب ۹۴ - ۴۸ مقابل سوریه پیروز شدند. برنامه بازی‌های تیم ‌ملی بسکتبال ایران در پنجره‌های ‌دوم ‌و‌ سوم مسابقات انتخابی کاپ آسیا نیز به شرح زیر است:

مرحله دوم (از دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ تا سه‌شنبه ۱۱ آذر)
جمعه ۷ آذر ماه: ایران - عربستان
دوشنبه ۱۰ آذر ماه: سوریه - ایران

مرحله سوم (از دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ تا سه‌شنبه ۵ اسفند)
پنجشنبه ۳۰ بهمن: قطر - ایران
یک‌شنبه ۳ اسفند: عربستان - ایران