همیارپروژه ، مرجع اصلی انجام پروژه های تحلیل آماری با SPSS

گزارش بازرگانی،   3981204041

یکی از مفید ترین روش ها در تحلیل و بررسی موضوعات گوناگون اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی می‌ تواند تهیه ی یک آمار در نتیجه ی تحقیقات میدانی باشد. آمار از آن جهت که در بازخورد عینی از سطح جامعه تولید می ‌شود، همواره از اعتبار بالایی برخوردار است. تا جاییکه بسیاری از تحلیلگران اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی براساس مستندات آماده از آمار ها مباحث خود را پیش می کشند. در کنار این افراد می توان به حجم بالایی از فعالان اقتصادی و صنعتی نیز اشاره داشت که همراه با آمار ها مسیر تولیدات و حتی بازار های خود را هدفمند می‌ کنند.

تقریباً همه ی ما از آمار بهره ‌مند شده‌ ایم. گاه در حد یک اطلاع رسانی کوچک و شاید هم استفاده در تصمیمات جدی و مهم زندگی خود. اما این آمار ها چگونه تولید می شوند؟ از چه مسیری تدوین خواهند شد؟ چه کسی می تواند این اطلاعات دقیق را از میان صد ها هزار پرسشنامه در تحقیقات میدانی استخراج کند؟ یقینا نمی توان نامی از شخص خاصی با توانمندی در تحلیل اطلاعات آماری نام برد. ابعاد برخی از پروژه های آماری آنچنان بزرگ است که تحلیل آنها خارج از توانمندی ‌های انسانی خواهد شد. لکن برای این منظور، نرم افزار هایی ابداع شده است که یکی از بهترین آنها نرم افزار spss می باشد.

تحلیل آماری با spss به جهت انجام پروژه های بزرگ میدانی بسیار مفید و کارآمد است. در این مقاله قصد آن را داریم تا نگاه شما را اندکی بیشتر در این فضا معطوف سازیم. به گونه ‌ای که به راحتی متوجه ی چگونگی انجام پروژه spss باشید.

اطلاعات جامع در مسیر تحلیل آماری با spss

البته همیار پروژه این آمادگی را دارد که دانشجویان عزیز را در انجام پروژه های آماری با spss یاری رساند. همان طور که می دانید انجام پروژه های دانشجویی spss برای بسیاری از دانشجویان در رشته های غیرمرتبط با علم آمار فعالیت سنگینی خواهد بود. همیارپروژه کاملا متوجه این نیاز بوده و توانسته است تا در تحلیل آماری با spss به جهت کار دانشجویی راهگشا باشد.

نرم افزار spss چیست؟و تحلیل آماری با spss با چه هدفی صورت می گیرد؟

spss یک نرم افزار است که با هدف تجزیه و تحلیل اطلاعات آماری تدوین شده است. عمده کاربرد نرم افزار spss در تدوین نتایج پرسشنامه های آماده از تحقیقات میدانی می باشد. البته نام نرم افزار spss خلاصه ‌ای از عبارت "Statistical Package for the Social Sciences" که اگر در فضای فارسی ترجمه شود، می‌ توان آن را "نرم افزار آماری برای علوم اجتماعی" نام نهاد. اگر چه هدف اولیه در تحلیل آماری با spss، تدوین اطلاعات آماری رویداد های اجتماعی بوده است؛ اما این نرم افزار همراه با توسعه ای که داشته است، در دنیای امروز آمار، بسیار فراتر از فضا های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر نرم افزار spss به رایج ترین نرم افزار بر پایه آمار در سطح کشور تبدیل شده است. تحلیل آماری با spss تقریباً ساده است، پوشش کاملی بر تمامی روش های آماری دارد و می‌ تواند به راحتی تحت آموزش هر کسی قرار گیرد.

همین سادگی در انجام پروژه های تحلیل آماری با spss است که پای این نرم افزار را در انجام پروژه ‌های تحقیقاتی دانشجویی نیز باز کرده است و می ‌تواند در تکمیل پایان ‌نامه ‌های بسیاری از رشته ‌های گوناگون دانشگاهی، آنجا که قرار است فضای تحقیق، همراه با متغیر های گوناگونی باشد، به کار آید. البته به صرف سادگی در تحلیل آماری با spss نمی توان با این نرم افزار کار کرد. این نرم افزار برای کسانیکه آمار می دانند، نرم افزار سر راست و مقبولی است.

نرم افزار spss از کجا آمده است؟

از زمان پیدایش کامپیوتر ها و ورود آنها در عرصه‌ های گوناگون پردازش اطلاعات، خیلی از فضا های علمی و تحقیقاتی متوجه اهمیت این دست آورد جدید بشر بوده اند. علم آمار هم که سراسر ماجرای تحلیل و اطلاعات و استخراج اطلاعات است، خیلی زود متوجه کاربردی بودن کامپیوتر در علم آمار شده است.

نرم افزار spss از کجا آمده است؟

از این رو نرم افزار های آماری از جمله ی اولین نرم افزار های ابداع شده هستند. مانند همین نرم افزار spss که تاریخچه ابداع آن به سال ۱۹۸۴ باز می ‌گردد. این نرم افزار در سال ۱۹۹۲ تحت سیستم عامل ویندوز طراحی مجدد گردید و در زمینه های گوناگون اجتماعی، بازاریابی، امور مالی، مباحث آموزشی و... مورد استفاده قرار گرفت. از اولین نسخه ی این نرم افزار در فضای ویندوز تا به امروز نسخه های گوناگونی از آن عرضه شده است. نسخه هایی که هر کدام نسبت به قبل از خود از فضایی کامل تر، علمی تر و گسترده تر در ماجرای تحلیل آماری با spss برخوردار هستند.

کاربرد نرم افزار spss در علوم گوناگون

نرم افزار spss یک فضای کاملاً آماری است. پس می تواند در هر جایی که قرار است اطلاعات آماری مورد ارزیابی قرار گیرد، به بهترین حالت به کار آید؛ اما بنا به نوع آمار، فضای علمی حاکم بر آن، اطلاعات خام به دست آمده و در نهایت آنچه در خروجی نرم افزار انتظار آن را داریم، تحلیل آماری با spss را متفاوت خواهد کرد. منطقی است که نتوان با یک نگاه علمی در فضا های تجربی وارد جریانات آماری در علوم اجتماعی بشویم. از این رو در تحلیل آماری با spss متوجه باشید که در چه زمینه ای فعالیت آماری انجام می‌ دهید و قرار است چه نوع خروجی ای از نرم افزار داشته باشید.

علوم اجتماعی در پروژه spss

اطلاعات آماری در علوم اجتماعی، عموما همراه با پرسشنامه می باشد. به گونه ای که برای رسیدن به یک فضای اطلاعاتی از یک ماجرای اجتماعی، جامعه ی هدف تعریف شده و با تدوین یک پرسشنامه از تک تک افراد در جامعه هدف، پایگاه داده ‌ای از ماجرای مورد نظر استخراج خواهد شد. نرم افزار spss یکی از بهترین ها در تحلیل اطلاعات آمده از پرسشنامه های اجتماعی می باشد. تحلیل آماری با spss در پایگاه داده ای، یک جریان اجتماعی بسیار دقیق، کارآمد و در عین حال ساده است.

spss در علوم پزشکی

در تحقیقات پزشکی غالباً محققان اقدام به انجام آزمایشات گوناگون تحت شرایط متنوع دارند. به گونه ای که با توجه به تغییرات در شرایط یک فرآیند پزشکی، سعی در ایجاد یک جریان آمار گونه خواهند داشت. آزمون هایی آشنا مانند آزمون t، آزمون نسبت، آزمون های مقایسه میانگین و... به مراتب در تحقیقات علم پزشکی دیده می شوند. در علوم پزشکی، انجام پروژه با نرم افزار spss به راحتی صورت می گیرد و می تواند خروجی های آماری بسیار مطلوبی همراه با تحلیل آماری با spss داشته باشد.

کاربرد spss در صنعت

آنچه در خروجی صنایع یافت می ‌شود، بازخورد بازار است. صنعت چیزی را تولید می ‌کند که مطمئن باشد در بازار به فروش خواهد رسید. پیدا کردن بازار های هدف در کنار سلیقه مشتریان در بازار هدف، تحلیل فروش محصولات، سطح استقبال و فاکتور های بسیار دیگری می باشد. تحلیل آماری با spss می تواند در بهبود تولیدات صنایع گوناگون تاثیر مثبتی داشته باشد.

نمونه پروژه های انجام شده با SPSS

سایت همیارپروژه تا کنون صدها پروژه spss را به سرانجام رسانده و برخی از این پروژه ها را برای دانلود علاقه مندان به یادگیری spss در سایت برای دانلود قرار داده است.شما عزیزان می توانید این پروژه های آماده spss را در وب سایت همیارپروژه مشاهده و دانلود نمایید.

موسسه پژوهشی همیارپروژه

یقیناً کسی که اطلاع نسبی از علم آمار ندارد، نمی ‌تواند در تحلیل آماری با spss موفق باشد. از این رو همیارپروژه خود را متعهد میداند تا در انجام پروژه های spss یاری رسان دانشجویان باشد.از این رو می توان همراه با اطمینان کافی سفارش پروژه spss را به موسسه ی همیار پروژه سپرد.

موسسه "همیار پروژه" سالهاست که در حوزه انجام پروژه های spssفعالیت دارد و در این سالها سعی کرده پروژه ها را با قیمتی مناسب و با کیفیتی عالی به سرانجام برساند تا مشتری یا دانشجو بعد از دریافت پروژه خود بتواند آن را یاد بگیرد و بعنوان یک پروژه آموزشی از آن استفاده نماید.

سایت همیارپروژه با داشتن ده ها مجری متخصص و فارغ التحصیلان ممتاز از بهترین دانشگاه کشور قادر است هرگونه پروژه کوچک و بزرگ spss را برای شما انجام دهد.

جهت سفارش پروژه به کافیست سایت همیارپروژه را در گوگل جستجو کنید و یا با شماره 09129540122 تماس بگیرید و یا حتی در تلگرام با آیدی @fnalk با ما در ارتباط باشید و پروژه خود را سفارش دهید.