وزارت دفاع ترکیه: ۲۱ هدف متعلق به نظام سوریه را منهدم کردیم

گروه جهان الف،   3981203123

وزارت دفاع ترکیه مدعی شد که در پاسخ به کشته شدن یک سرباز خود در شمال سوریه، مواضع متعلق به ارتش این کشور را در استان ادلب هدف قرار داده است.

به گزارش فارس، وزارت دفاع ترکیه شنبه (سوم اسفند) در بیانیه‌ای مدعی شد که بیش از ۲۰ هدف متعلق به ارتش سوریه را در استان ادلب این کشور منهدم کرده است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وزارت دفاع این کشور در توییتر خود اعلام کرد که حمله ادعایی این کشور به مواضع ارتش سوریه بعد از آن صورت گرفته است که نیروهای سوری دست به «حمله وقیحانه» علیه نیروهای ارتش ترکیه زدند.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه دیروز خود اعلام کرد که بر اثر حملات هوایی ارتش سوریه، دو تن از نیروهای ترکیه در محور «نیرب» واقع در شرق شهر ادلب سوریه کشته شدند که با کشته شدن یک سرباز دیگر به نام «مجید دمیر» طی امروز، تعداد تلفات ترکیه در ادلب طی یک هفته به سه تن رسیده است.

آنکارا مدعی است که این حملات عامدانه بوده و مرکز ایست و بازرسی متعلق به نیروهای ترکیه هدف قرار گرفته است و ارتش این کشور هم در پاسخ به آن، ۲۱ موضع ارتش سوریه را هدف قرار داده است.

وزارت دفاع ترکیه گفت که همه تحولات در شمال سوریه را زیر نظر دارد و همه اقدامات لازم را به موقع اتخاذ خواهد کرد. بعد از درگیری‌های پنجشنبه و جمعه، رؤسای جمهور ترکیه و روسیه و امروز نیز وزرای دفاع دو کشور در مورد ادلب گفت‌وگو کرده‌اند.

اردوغان دیروز از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه خواست جلوی اقدامات ارتش سوریه را بگیرد در غیر این صورت، ترکیه به حملات نظامی متوسل خواهد شد. در مقابل روسیه نیز از ترکیه خواست به تعهدات خود ذیل توافق سوچی عمل کند؛ این توافق آنکارا می‌خواهد تروریست‌ها را از معارضان جدا کرده و آن‌ها از منطقه امن تأکید شده در این توافق دور کند.