موردی از ابتلا به کرونا در خوزستان مشاهده نشده است

گروه اجتماعی الف،   3981202130

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه موردی از ابتلا به کروناویروس در خوزستان مشاهده نشده است، گفت: تمام مواردی که بعضا به عنوان مورد مشکوک به بیماری‌های تنفسی گزارش‌دهی می‌شوند را با دقت و حساسیت بالا بررسی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر سید مهدی حسینی‌زاده در جلسه کمیته پیشگیری و شناسایی موارد مشکوک به کرونا ویروس (covid-۱۹) که امروز (۲ اسفندماه) در مرکز بهداشت خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات و مراقبت‌های صورت گرفته، تاکنون هیچ گونه موردی از ابتلا به کرونا ویروس در استان مشاهده نشده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: تمام مواردی که بعضا به عنوان مورد مشکوک به بیماری‌های تنفسی گزارش‌دهی می‌شوند را با دقت و حساسیت بالا بررسی می‌کنیم. تاکنون مورد مشکوک به کروناویروس نداشته‌ایم ولی این حساسیت را در بیماریابی ادامه خواهیم داد.

وی گفت: در شرایطی که مواردی از ابتلا به این بیماری در کشور مشاهده شده است؛ آرامش و سلامت روان جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و از هم استانی‌ها درخواست می‌شود تا اخبار مربوط به این موضوع را تنها از مراجع رسمی دنبال کنند.

حسینی‌زاده تصریح کرد: تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری، رعایت بهداشت فردی و اصول خودمراقبتی شامل عدم تماس (دست دادن و روبوسی) با یکدیگر، شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه است و انتظار می‌رود مردم در جهت تامین سلامت خود و خانواده، این موارد را بیش از گذشته رعایت کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان در خصوص نحوه اطلاع‌رسانی موضوع بیماری کرونا نیز گفت: اطلاع‌رسانی درباره شناسایی موارد جدید بیماری کرونا صرفا از طریق روابط عمومی و مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت انجام می‌شود.