دوست و متحد ترامپ به ۴۰ ماه حبس محکوم شد

گروه جهان الف،   3981202051

راجر استون، متحد و دوست دیرینه دونالد ترامپ به اتهام ایجاد مانع در تحقیقات کنگره در پرونده‌ای که نگرانی درباره مداخله ریاست جمهوری در سیستم قضایی را در پی داشت، به بیش از سه سال حبس محکوم شده است.

دوست و متحد ترامپ به ۴۰ ماه حبس محکوم شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کمی پس از آنکه قاضی امی برمان جکسون حکم حبس برای راجر استون را صادر کرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا محکومیت استون را ناعادلانه خواند و قانونگذاران برجسته جمهوری خواه نیز خواستار حمایت قاطع برای "عفو" وی شدند. اما ترامپ گفت که هنوز آماده انجام چنین کاری نیست.

ترامپ گفت:‌ من می‌خواهم روند "تبرئه" انجام شود. فکر می‌کنم بهترین کار همین است چون می‌خواهم شاهد تبرئه راجر باشم. من این روند را مشاهده می‌کنم و از نزدیک آن را پیگیری می‌کنم.

دادستان‌ها برای استون دست کم ۷ سال زندان درخواست کرده بودند اما وزارت دادگستری که زیر نظر ویلیام بار، دادستان کل و از حامیان اصلی ترامپ اداره می‌شود طی یادداشتی ضمن نقض درخواست دادستان‌ها خواستار محکومیت ملایم‌تری از قاضی شده بود.

راجر استون نوامبر ۲۰۱۹ به هفت فقره جرم محکوم شد که وی را به دروغگویی به کنگره، رشوه دادن به شاهدان و ایجاد مانع در روند تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا درباره همکاری کمپین ترامپ با روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ متهم کرده است.

وی ششمین مشاور یا دستیار ترامپ است که از سوی رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ متهم شد.

قاضی رسیدگی به این پرونده گفته که شواهد به طور کامل نشان می‌دهد که استون به دروغ در کنگره شهادت داده و مکررا شاهدان را تحت فشار قرار داده تا دروغ بگویند یا از شهادت دادن امتناع کنند.

این قاضی در نهایت استون را به ۴۰ ماه حبس به علاوه دو سال عفو مشروط و پرداخت جریمه نقدی ۲۰ هزار دلاری محکوم کرد.

آدام شف، رئیس اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا نیز پس از صدور این حکم در توئیتی نوشت، عفو استون زمانیکه جرایمش برای دفاع از ترامپ انجام شده، یک اقدام فاسد است.

استون در جریان کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ در مصاحبه‌هایش گفته بود که با جولیان آسانژ، افشاگر ویکی لیکس از طریق میانجی‌گر مورد اعتماد تماس داشته و به اطلاعات برنامه‌های داخلی این وب سایت هم اشاره کرده است.