حاجی پور در گفتگو با خبرنگار الف مطرح کرد؛ قانونگذاری برای بهبود وضعیت معیشت و تقویت نظارت ۲ الویت مهم مجلس یازدهم

گروه سیاسی الف،   3981130169

داوطلب انتخابات مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه آمل و لاریجان با بیان اینکه مجلس آینده باید در خدمت مردم و نظام باشد، گفت: قانونگذاری برای بهبود وضعیت معیشت مردم، رفع مشکلات اقتصادی و تقویت نظارت مجلس بر حسن اجرای امور ۲ الویت مهم مجلس یازدهم باید باشد.

قانونگذاری برای بهبود وضعیت معیشت و تقویت نظارت ۲ الویت مهم مجلس یازدهم

رضا حاجی پور داوطلب انتخابات مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه مردم ایران حماسه ساز هستند، گفت: مردم بار دیگر در انتخابات دوم اسفند حضور شگفتی ساز خود را به رخ جهانیان بویژه کشورهای متخاصم می کشند. از سوی دیگر حضور قدرتمند و مشارکت بالای مردم در این دوره از انتخابات نوید شکل گیری مجلسی توانمند را می دهد که از نتایج آن تغییرات محاسبات دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای ایران خواهد بود.

وی با اشاره به نقش مهم مجلس  به عنوان قوه ارشد کشور خاطرنشان کرد: قانونگذاری و نظارت دو وظیفه اصلی خانه ملت است که اگر بدرستی صورت گیرد زمینه رفع بسیاری از مشکلات کشور خواهد شد.

این داوطلب انتخابات مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه آمل و لاریجان به تعامل مثبت میان دولت و مجلس اشاره کرد و بیان داشت: نمایندگان حتما باید تعامل سازنده ای را با دستگاه اجرایی کشور داشته باشد اما این همسویی بدان معنا نیست که مجلسی ها نسبت به نقصان سیاست های اجرایی و ناکارآمدی دولتمردان و کارگزاران بی توجه باشند.

حاجی پور تصریح کرد: تذکر، سوال، نظارت، تحقیق و تفحص و استیضاح از ابزارهای مهمی نمایندگان مجلس برای واداشتن دولت به حرکت در مسیر درست قانون است.

وی اتکای مجلس به تخصص گرایی و حضور نمایندگان متخصص و با سوابق کاری روشن را یکی از بایسته های نمایندگی دانست و در این باره به خبرنگار الف گفت: وجود کمیسیون های تخصصی یکی از جنبه های مثبت برای بررسی طرح و لوایح و ارائه پیشنهادهای درست برای حل مشکلات کشور در عرصه های مختلف اقتصادی، معیشتی، اجتماعی و سیاسی است و از این روی برای نمایندگان مجلس الزامی است که با توجه به تخصص ها و سوابق کاری گذشته وارد این کمیسیون ها شوند تا گره ای از مشکلات کشور بگشایند.