پاسخ مورفی به ترامپ درباره دیدار با ظریف: سیاست تو در قبال ایران شکستی فاجعه‌بار است

گروه جهان الف،   3981130166 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

سناتور «کریس مورفی» در واکنش به انتقاد ترامپ، از دیدار خود با ظریف دفاع کرد.

پاسخ مورفی به ترامپ درباره دیدار با ظریف: سیاست تو در قبال ایران شکستی فاجعه‌بار است

به گزارش مهر، «کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکا امروز چهارشنبه در پیامی توئیتری از دیدار خود با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان دفاع کرد.

سناتور دموکرات آمریکا در این خصوص در پاسخ به انتقاد ترامپ نوشت: سیاست تو در قبال ایران شکستی فاجعه‌بار است. من مقام دوم کمیته فرعی خاورمیانه در کمیته روابط خارجی سنا هستم. دیدار با رهبران منطقه‌ای دقیقاً کار من است.

این درحالیست که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا که برای هر یک از شکست‌هایش به دنبال مقصری از جناح مقابل در این کشور می‌گردد، ساعاتی پیش درپیامی توئیتری ادعا کرد: «کری» (جان کری وزیر خارجه آمریکا در دوران اوباما) و «مورفی» (کریس مورفی سناتور دموکرات آمریکایی) قانون «لوگان» را نقض کرده‌اند. به این دلیل است که ایران توافق نمی‌کند. باید قاطعانه به این مسئله رسیدگی کرد!

این درحالیست که «کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکا دیروز سه شنبه در پیامی توئیتری دیدار با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران را تأیید کرده بود.

این سناتور آمریکایی در این خصوص نوشته بود: در جریان سفرم به آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ با وزیر خارجه ایران دیدار کردم. عدم گفتگو با دشمنان به ویژه در خاورمیانه پرتنش خطرناک است.

گفتنی است، محمدجواد ظریف پیش از ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: باید از حضور عظیم مردم در عرصه بین‌المللی استفاده کنیم و بتوانیم آمریکایی‌ها را پای میز مذاکره بکشانیم. ما توانستیم آمریکایی‌ها را وادار کنیم توافقی را امضا کنند که امروز ترامپ می‌گوید، این بدترین توافق تاریخ آمریکا بوده است. این موضوع به دلیل توان مذاکره کنندگان نبود، بلکه به این دلیل بود که مذاکره کنندگان ما به مردم پشت گرمی داشتند. امروز آمریکایی‌ها باید بدانند که سیاست فشار حداکثری محکوم به شکست است.

وزیر امور خارجه گفت: سیاست فشار حداکثری علیه مردم ما طراحی شده و هدف این سیاست، وادار کردن مردم به فراموشی عزت خود و اتخاذ راهی دیگر است. البته بیش از آن، تلاش برای انتقام از ملت ایران است. آنها می‌دانند که هر چه قدرت، جمهوری اسلامی دارد از مردم است.