رئیس جمهور آلبانی از مردم خواست «نخست‌وزیر فاسد» را برکنار کنند

گروه جهان الف،   3981130149

رئیس جمهور آلبانی از مردم این کشور خواست چند روز دیگر علیه نخست وزیر این کشور که به فساد مالی و ارتباط با گروه‌های فاسدمتهم است، به خیابان‌ها بیایند.

به گزارش فارس، رئیس جمهور آلبانی روز چهارشنبه از مردم این کشور خواست دولت چپگرای این کشور که به نقض قانون اساسی و ارتباط با جرائم سازمان‌یافته متهم است را سرنگون کنند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «ایلیر متا» رئیس جمهور آلبانی در یک نشست مطبوعاتی اظهار امیدواری کرد که مردم در ۲ مارس (دوشنبه ۱۲ اسفند) به «تیرانا» پایتخت این کشور بیایند.

وی گفت که در همان روز قصد دارد اولین حکم خود علیه نظام قضایی این کشور را علیه آنچه که «کودتای دولت» توصیف کرد، امضا کند.

رئیس جمهور آلبانی در توضیح گفت که اصلاحات دولتی در نظام دادگستری برای ریشه کن کردن رشوه و اذعان به استقلال قضات و دادستان‌ها از سیاست که بخشی از تلاش برای پذیرش معیارهای اتحادیه اروپاست، ناکام مانده است.

آلبانی در جنوب شرقی قاره اروپاست و جمعیت آن دو میلیون و هشتصد هزار نفر است. به دنبال رایزنی‌های مقام‌های دولت قبلی آمریکا از جمله «جان کری» وزیر خارجه وقت آمریکا با ادی راما، تعدادی از عناصر گروهک منافقین بعد از خروج از عراق در این کشور اسکان داده شده‌اند.

آلبانی هر از چند گاهی شاهد درگیری‌های ضد دولتی است و ادی راما با اتهام‌هایی چون تخلف انتخاباتی و فساد مالی مواجه است. (جزئیات بیشتر)

دولت ادی راما چندی قبل در اقدامی همسو با سیاست‌های آمریکا، دو دیپلمات ایرانی را اخراج کرد. وی از ترور سردار «قاسم سلیمانی» توسط آمریکا نیز حمایت کرده است.