خبرنگار آمریکایی پرس تی وی: آمریکایی‌ها به دنبال تقویت منافقین و اسرائیل هستند

گروه سیاسی الف،   3981130144

خبرنگار آمریکایی ایرانی شبکه پرس تی وی ایران در اجتماع هزاران نفری دانشجویان یزدی گفت: آمریکایی‌ها فقط به فکر تقویت کارهای منافقین و اسرائیل هستند و در زمان دستگیری سال گذشته‌ام توسط آمریکایی‌ها از من در خصوص آمریکا نپرسیدند و آنان حتی به نفع مردم آمریکا هم کار نمی‌کنند.

به گزارش فارس در یزد، مرضیه هاشمی در کنگره بزرگداشت 135 شهید دانشجوی استان یزد و اجتماع چند هزارنفری سلیمانی‌ها در دانشگاه یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از جوانان خواست هیچ‌گاه ارزش شهدا را فراموش نکنند.

خبرنگار آمریکایی ایرانی شبکه پرس تی وی ایران اظهار کرد: وقتی در سن 22 سالگی دانشجوی رشته خبرنگاری بودم و حوادث انقلاب ایران را بررسی می‌کردم توجهم به انقلاب اسلامی جلب شد و همان موقع تصمیم گرفتم قرآن را بخوانم و پس‌ازآن مسلمان و شیعه شدم.

هاشمی افزود: خانواده‌ام خیلی از من سؤال می‌کردند و من باید مطالعه می‌کردم تا بتوانم به سؤالات پاسخ دهم و پس از مسلمان شدنم از کار در تلویزیون آمریکا اخراج شدم و کارم تمام شد.

وی بیان کرد: هنگام قطعنامه ۵۹۷ به ایران آمدم و شوهرم یک ایرانی است و پس از چند سال زندگی در ایران وارد شبکه پرس تی وی شدم و تاکنون ۱۲ سال در این شبکه کار می‌کنم و مستندسازی انجام می‌دهم.

خبرنگار آمریکایی ایرانی تصریح کرد: ۲۳ دی ۹۷ برای دیدار برادر بیمارم به آمریکا رفتم و در فرودگاه، پلیس فدرال من را دستگیر و زندانی کرد.

هاشمی با ابراز تأسف از حقوق بشر آمریکایی گفت: آن‌ها فقط از حقوق بشر و آزادی بیان حرف می‌زنند اما در آنجا اصلاً قانون را رعایت نمی‌کنند.

وی یکی از دلایل آزادی خود را حرکت رسانه‌ای و فشار رسانه‌ها به دولت آمریکا عنوان کرد و افزود: دعای خیر مردم هم سبب آزادی من شد.

خبرنگار آمریکایی ایرانی اذعان کرد: برای موفق شدن همچون توصیه امام خمینی (ره) باید خلاف شیطان بزرگ اقدام کرد و من هم پس از دستگیری با فارسی به دخترم گفتم موضوع زندانی من را رسانه‌ای کنید.

هاشمی گفت: درحالی‌که رسانه‌های انقلابی در جنگ نرم بسیار فعال‌اند ولی غربی‌ها برای دروغ گفتن تخصص دارند و در جنگ نرم و انقلاب رنگی اقدام می‌کنند و 90 درصد رسانه روزنامه و تلویزیون دنیا توسط شش شرکت بزرگ آمریکایی که همسو با دولت آمریکاست اقدام می‌کنند.

*آیا برای منافقین و اسرائیل مستند ساخته‌ای؟

وی بابیان این‌که در بدو دستگیری گفتم در ایران آزاد هستم و در آمریکا آزادی راندیدم ادامه داد: سؤالات اول آن‌ها این بود که در ایران آیا برای اسرائیل و منافقین مستند ساخته‌ام یا نه؟ آمریکایی‌ها فقط به فکر تقویت کارهای منافقین و اسرائیل هستند و از من در خصوص آمریکا نپرسیدند حتی به نفع مردم آمریکا کار نمی‌کنند به‌قدری در تبلیغات هزینه می‌کنند که شما جوانان ایرانی دیدگاه مذهبی‌تان و ارزش‌های دینی‌تان کمرنگ شود.

*تمرکز آمریکایی‌ها روی خانواده است

خبرنگار آمریکایی ایرانی گفت: رسانه‌های غرب اکنون تمرکز خود را بر خانواده گذاشته‌اند و دین اسلام به ما می‌گوید مادر «انسان‌ساز» است و شهید خوبی چون سردار سلیمانی تربیت می‌شود و این مادر شدن خیلی ارزشمند است و اگر شما مادر خوب باشید فرزند خوب را تربیت خواهید کرد.

هاشمی هشدار داد: لازم است هوشیار باشید چون شما ایرانیان الگوی جوامع هستید و سبب شدید من به سمت اسلام بروم.

*خط مقاومت جان خود را فدای اسلام و ایران می‌کند

وی اذعان کرد: ایران گرچه ازلحاظ کشوری در زمان دفاع مقدس مظلوم بود اما اکنون خط مقاومتی داریم که از سراسر دنیا جان خود را برای اسلام و جمهوری اسلامی می‌دهند.

خبرنگار آمریکایی ایرانی حرکت ۴۰ سال پیش ایران با آن ارزش‌ها و اهداف را سبب توجه مردم دنیا به انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: اهداف بزرگ‌تر انقلاب اسلامی در ایران تأسیس جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است که باید همه همراه باهم برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) حرکت کنیم.

هاشمی بیان کرد: خون‌های زیادی برای اسلام و جمهوری اسلامی ایران ریخته شده است اما باید دفاع کنیم و به‌راحتی چیزهای ضد خود را قبول نکنیم و من امیدوارم که مردم ایران با بصیرت و انتخاب درست در انتخابات شرکت کنند.