ایران جزو ۱۰ کشور مخاطره آمیز جهان

گروه اجتماعی الف،   3981130109

مدیر دفتر کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ کشور مخاطره‌آمیز جهان است، گفت:روزانه ۶۲ حادثه در کشور روی می‌دهد.

به گزارش فارس، محمد اسماعیل مطلق مدیر دفتر کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت در چهارمین کنگره مرکز تحقیقات سلامت مردان با اشاه به وقوع حوادث در جهان، اظهار داشت: از سال ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۸ روند مخاطرات در دنیا افزایش داشته است.

وی ادامه داد: بیشترین مخاطرات در دنیا، مخاطرات آب و هوایی است؛ ضمن اینکه سطح خطر ایران در جهان از عدد ۱۰ به عدد ۸ رسیده است.

مدیر دفتر کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت گفت: مرگ ناشی از بلایا در ایران  از سطح جهان بالاتر است.

مطلق با بیان اینکه ابران جزو ۱۰ کشور مخاطره آمیز جهان است،گفت: بر اساس تحقیقات طی ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۱۳ حدود ۴۰ میلیون نفر در ایران تحت مخاطره قرار دارند.

وی با بیان اینکه هر سال ۲ میلیون نفر در ایران تحت تأثیر مخاطرات که بیشتر آب و هوایی است، قرار  می‌گیرند، افزود: طی ۵۰ سال گذشته میزان بارش در ایران روند کاهشی داشته و بارش مدت کوتاه داشته و شدت زیاد آن در اسفند به بعد بوده است.

مدیر دفتر کاهش بلایا وزارت بهداشت بیان داشت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۷۵۶۵ حادثه اتفاق افتاده که و تقریبا روزانه ۳۷ حادثه و اگر حوادث ترافیکی را به آن اضافه کنیم، در شبانه روز ۶۲  حادثه  روی می‌دهد.

مطلق با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۳۵۹۰ نفر بدون در نظر گرفتن حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده اند،گفت: در ۹ ماهه امسال ۴۱ هزار و ۴۳۳ نفر بدون مصدومیت‌های حوادث ترافیکی و با در نظر گرفتن حوادث ترافیکی ۸۴۸۹۳ مصدوم در صحنه داشته‌ایم.

مطلق با بیان اینکه در بین ۴۰ نوع مخاطره در دنیا، ایران ۳۱ مخاطره را تجربه می‌کند.

مدیر دفتر کاهش بلایا و حوادث وزارت بهداشت افزود: بر اساس تحقیقات در سال ۲۰۱۹ ایران از نظر ظرفیت خطر در سطح بالا قرار دارد و در شبانه روز ۶۲ مخاطره در کشور داریم.

مطلق اضافه کرد: شایع‌ترین مخاطرات طبیعی در ایران سیل، زلزله و طوفان است.