اردوغان: عملیات در استان ادلب قریب‌الوقوع است

گروه جهان الف،   3981130095

رئیس‌جمهور ترکیه با تهدید به اقدام نظامی علیه دولت سوریه، گفت این عملیات قریب الوقوع است.

اردوغان: عملیات در استان ادلب قریب‌الوقوع است

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (چهاشنبه) مجددا به تهدید دولت سوریه درباره تداوم عملیات ضد تروریست‌ها در استان ادلب پرداخته و گفت تدارکات لازم برای اقدام نظامی علیه نیروهای سوری را تکمیل کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» اردوغان طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه، با ادعای اینکه موضوع عملیات ادلب مسئله زمان است، تهدید کرد: «عملیات ادلب قریب‌الوقوع است و ما عرصه را به رژیم سوریه که توافق [سوچی] را رعایت نمی‌کند، وانمی‌گذاریم».

وی همچنین افزود: «ما می‌خواهیم [کل] ادلب را به منطقه امن تبدیل کنیم و علی‌رغم تداوم مذاکرات، آماده این مسئله هستیم».

رئیس‌جمهور ترکیه با ادعای اینکه اگر کشورهای منطقه کمک نکنند، آنکارا خودش مجبور به حفظ امنیت خود می‌شود، اظهار داشت: «رژیم سوریه و هر کسی که حمایتش می‌کند، جدیّت ما را درک نکرده است».

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» اردوغان درباره لیبی نیز گفت: «عملیات [خلیفه] خفتر به محض ورود ما به لیبی متوقف شد... عقب‌نشینی دولت وفاق ملی لیبی از نشست ژنو مهم است و ما از آن حمایت می‌کنیم».

وی همچنین تاکید کرد که اتحادیه اروپا هیچ اختیار و مشروعیتی برای تصمیم‌گیری درباره بحران لیبی ندارد.

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن اشاره به تداوم حمایت آنکارا از دولت وفاق ملی لیبی، افزود: «اگر نتوان به توافق عادلانه‌ای در مذاکرات بین‌المللی برسیم، از اینکه دولت مشروع طرابلس کنترل کل کشور را به دست بگیرد، حمایت خواهیم کرد».