چندکاره‌های جادویی!

گزارش بازرگانی،   3981128071

در دنیای فانتزی داستان‌ها، آدم‌ها و شخصیت‌هایی زیادی وجود دارند که با توانایی جادویی خود می‌توانند اعمال شگفت‌انگیزی را به سهولت انجام دهند و عده‌ی زیادی از مخاطبان خود را متعجب کنند. درست مشابه کاراگاه‌های زبل فیلم‌های پلیسی که همه جور سلاح سرد و گرمی را با خود حمل می‌کنند؛ از چاقوی کوچک جیبی گرفته تا کلت و مسلسل‌های مختلف. آن‌ها با همین سلاح‌های ناپیدا که معلوم نیست کجای لباسشان پنهان کرده‌اند شما و دشمنانشان را سر بزنگاه غافلگیر می‌کنند. مثال خوبش کاراگاه گجت معروف است. کاراگاه بامزه‌ای که همیشه یک اُورکت بلند می‌پوشید و یک کلاه همه کاره‌ بر سرش می‌گذاشت. جالب اینکه از داخل این کلاه همه چیزی می‌توانست بیرون بیاید؛ گاهی بال‌های چرخان یک هلی‌کوپتر و گاهی هم یک ذره‌بین نقلی کوچک. یا مثلا جناب ابوعلی‌سینا، حکیم نامدار ایرانی که از همه‌ی دانش‌های دوران خود به خوبی سر در می‌آورد. او هم متفکر و فیلسوف بود، هم اسلوب شاعری را می‌دانست، هم از ریاضی و فیزیک سرش می‌شد و و هم ستاره‌شناس بود و در هفت آسمان به دنبال ردپای ستارگان می‌گشت. یا فیلمساز مشهور ایرانی جناب عباس کیارستمی. او نیز به حد کمال به چندین هنر آراسته بود. ایشان هم فیلمسازی می‌کرد و هم نقاشی می‌کشید؛ شاعر خوش‌قریحه‌ای بود و در عکاسی نیز آثار زیبا و ماندگاری را از خود به یادگار گذاشت.

 

در جهان واقعی، یافتن انسان‌هایی از این دست کار دشواری است. با این حال وقتی به زندگی خود نگاه می‌کنیم، بسیار پیش میآید انسان‌های همه‌ فن حریفی را ببینیم که گویا قادرند همه کاری انجام دهند. درست مثل پدرهای همه‌ چیزدان خانواده که عهد بسته‌اند تا جای که می‌شود ته‌توی همه‌ی کارهای فنی را دربیاورند؛ حتی اگر تخصص چندانی در امور فنی نداشته باشند.

 

این فکر که انسان یک روز بتواند همزمان چند کار مختلف را به تنهایی انجام دهد از رویاهای همیشگی او بوده است. از همین رو همواره در جستجوی راه و روشی بوده که بتوان به واسطه‌ی دانش و فناوری این فقدان را برطرف کرد. برای همین آدمیزاد همیشه در صدد آن است تا ابزارها و محصولاتی تولید کند که زندگی روزمره‌اش راحت‌تر و دلنشین‌تر شود.

شاید به این خاطر است که امروزه شاهد ترویج محصولاتی هستیم که همزمان چند کار متنوع را با هم انجام می‌دهند. این موضوع به این مساله اشاره دارد که در دنیای معاصر، انتخاب محصولاتی با کیفیت که به افراد یاری می‌رسانند تا از وقت خود استفاده‌ی بهینه‌ کنند، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

از جمله وسایل چندمنظوره‌‌ای که توانست جایگاه خوبی را در بازار جهانی به دست آورد، چاقوی سوئیسی است. این چاقو یک چاقوی تاشوی کوچک است که ابتدا توسط سربازان ارتش سوئیس مورد استفاده قرار گرفت. این چاقو به این دلیل که همزمان ابزارهای کوچکی همچون دربازکن کنسرو، پیچ گوشتی، سوهان ناخن و غیره را شامل می‌شد، ابزاری چندکاره به حساب ‌می‌آمد که به علت سهولت حمل و نقل ان برای سربازان سوئیسی بسیار مفید بود.

در سال‌های اخیر نمونه‌های جالبی از چاقوی سوئیسی به بازار آمده است که از قابلیت‌‌های متنوع‌تری چون ساعت دیجیتالی، چراغ‌قوه و پخش‌کننده‌یmp3 برخوردار است.

از جمله موارد دیگری که به نوعی محصول چندکاره به شمار می‌رود گوشی‌های موبایلی است که روزانه روانه‌ی بازار می‌شوند. این گوشی‌ها در عین حال که یک ابزار ارتباطی هوشمند هستند، از امکانات ضبط و پخش فوق‌العاده‌ای نیز برخوردارند. حتی بسیاری از آن‌ها توانسته‌اند به سرعت تبدیل به جایگزینی برای دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری شوند.

یکی دیگر از نمونه‌های خوب محصولات چندکاره، انواع پاک‌کننده‌ی چندمنظوره است. چندمنظوره‌ها شوینده‌هایی هستند که ادعا می‌کنند از توانایی لازم برای پاک کردن انواع لکه‌ها بر روی سطوح مختلف برخوردار هستند. آن‌ها تاکید می‌کنند که می‌توانند امور مختلفی چون تمیز کردن سرامیک، برق انداختن کاشی و تمیز کردن اجاق گاز را به راحتی انجام دهند. اما چگونه امکان دارد یک محصول، همزمان که از کیفیت خوب و قابل قبولی برخوردار است بتواند در موقعیت‌های مختلف نیز به کار برده شود؟

این نکته که یک فرد خانه‌دار بتواند یک پاک‌کننده‌ی چندمنظوره ی قابل قبولی را برای نظافت منزل و آشپزخانه بیابد، از دغدغه‌های مهم و اساسی اوست. انتخاب درست یک محلول مناسب و ضد‌عفونی کننده‌ی محیط که هم با انواع لکه‌های مختلف مبارزه کند و هم بر روی انواع سطوح مورد استفاده قرار گیرد، بدون آن‌که به جنس و ظاهر این سطوح آسیبی وارد کند.

 

دیگر دوره‌ی آن گذشته است که ما شوینده‌های مختلفی را برای سطوح متفاوت و لکه‌های متنوع تهیه کنیم. زیرا تهیه‌ مواد شوینده‌ مختلف باعث صرف هزینه‌ی زیادی شده و فضای قابل توجهی را در خانه اشغال خواهد کرد. پس داشتن آگاهی و دانش موثر درباره‌ی انتخاب یک محصول سودمند در میان انواع محصولاتی که در بازار وجود دارند برای همه‌ی ما بسیار کارگشا خواهد بود. زیرا تعداد زیادی از شوینده‌های چندمنظوره‌‌ی نامرغوب در سطح بازار وجود دارد که بر روی سطوح متنوع کارکرد خوبی ندارند و آثار نامطلوبی را بر جا خواهند گذاشت. از سوی دیگر به علت فقدان خاصیت چربی‌زدایی موثر و قدرت پاک‌کنندگی بالا در برخی از این شوینده‌ها  نظافت بهینه‌ی منزل با مشکلاتی مواجه شده است. علاوه بر این برخی از این نمونه‌ها با مسائلی چون کف‌کنندگی بیش از اندازه، ایجاد گاز و همچنین بوی بد و زننده همراه هستند. به این دلایل شما باید با کسب اطلاعات ضروری، شوینده‌ای را انتخاب کنید که در زمینه‌های مختلف نظافت منزل چون تمیز کردن سرامیک، برق انداختن کاشی و تمیز کردن اجاق گاز از توانایی لازم برخوردار باشد. از همین رو شناخت ویژگی‌های محصول برای شما بسیار مفید و راهگشا خواهد بود. در اینجا چند ویژگی مهم یک چندمنظوره خوب را ملاحظه می‌کنید:

  • محصول باید از قدرت چربی بری و پاک کنندگی بالایی برخوردار باشد
  • بوی خوب و مطبوعی داشته باشد
  • بیش از اندازه کف نکند

در مطالب بعدی، ما به شما چندمنظوره‌های منتخب و باکیفیت در بازار را معرفی خواهیم کرد.